ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71009396%3A_____%2F22%3AN0000012" target="_blank" >RIV/71009396:_____/22:N0000012 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/71009396:_____/22:N0000031 RIV/44994575:_____/22:N0000116
Výsledek na webu
<a href="https://www.journalakustika.com/index.php/akustika" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/index.php/akustika</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36336/akustika2022432" target="_blank" >10.36336/akustika2022432</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on noise modelling and the assessment of road noise impacts in relation to residential areas and economic costs using modelling. The intention of the whole project and the authors' work is to contribute to the determination of changes in road noise levels for relevant decision-making processes with direct applicability in social sciences (regional development, sociology, demography, economics) related to health risk assessment (public health). The longevity, noise reduction levels and external cost changes of using low noise roads should therefore be appreciated. The purpose is to remove the identified disparity and to make publicly available, through a certified methodology, the data needed to assess the long-term effects of noise pollution from low-noise roads for use by regional development, thus contributing to the strategy of Directive 2002/49/EC.
Název v anglickém jazyce
ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on noise modelling and the assessment of road noise impacts in relation to residential areas and economic costs using modelling. The intention of the whole project and the authors' work is to contribute to the determination of changes in road noise levels for relevant decision-making processes with direct applicability in social sciences (regional development, sociology, demography, economics) related to health risk assessment (public health). The longevity, noise reduction levels and external cost changes of using low noise roads should therefore be appreciated. The purpose is to remove the identified disparity and to make publicly available, through a certified methodology, the data needed to assess the long-term effects of noise pollution from low-noise roads for use by regional development, thus contributing to the strategy of Directive 2002/49/EC.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10307 - Acoustics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Akustika
ISSN
1801-9064
e-ISSN
—
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
44
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Kód UT WoS článku
000864696900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85139230843