Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71009396%3A_____%2F22%3AN0000012" target="_blank" >RIV/71009396:_____/22:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71009396:_____/22:N0000031 RIV/44994575:_____/22:N0000116

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalakustika.com/index.php/akustika" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/index.php/akustika</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36336/akustika2022432" target="_blank" >10.36336/akustika2022432</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on noise modelling and the assessment of road noise impacts in relation to residential areas and economic costs using modelling. The intention of the whole project and the authors' work is to contribute to the determination of changes in road noise levels for relevant decision-making processes with direct applicability in social sciences (regional development, sociology, demography, economics) related to health risk assessment (public health). The longevity, noise reduction levels and external cost changes of using low noise roads should therefore be appreciated. The purpose is to remove the identified disparity and to make publicly available, through a certified methodology, the data needed to assess the long-term effects of noise pollution from low-noise roads for use by regional development, thus contributing to the strategy of Directive 2002/49/EC.

  • Název v anglickém jazyce

    ASSESSING THE IMPACTS OF ROAD NOISE IN RELATION TO RESIDENTIAL AREAS AND ECONOMIC COSTS THROUGH MODELLING

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on noise modelling and the assessment of road noise impacts in relation to residential areas and economic costs using modelling. The intention of the whole project and the authors' work is to contribute to the determination of changes in road noise levels for relevant decision-making processes with direct applicability in social sciences (regional development, sociology, demography, economics) related to health risk assessment (public health). The longevity, noise reduction levels and external cost changes of using low noise roads should therefore be appreciated. The purpose is to remove the identified disparity and to make publicly available, through a certified methodology, the data needed to assess the long-term effects of noise pollution from low-noise roads for use by regional development, thus contributing to the strategy of Directive 2002/49/EC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10307 - Acoustics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    44

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

    000864696900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139230843