Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Visitors´ Profile of the Czech Castles and Chateaux

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F11%3A%231001180" target="_blank" >RIV/71226401:_____/11:#1001180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Visitors´ Profile of the Czech Castles and Chateaux

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To be able to manage and develop tourism and to assess the importance of individual towns, micro-regions and regions, we need an unbiased method for the evaluation of a tourist destination from various points of view. The tools for the evaluation of theinfluence of tourism on a municipality, a micro-region or a region should, in our opinion, include the attractiveness of castles and chateaux (ATO). To determine the ATO, we used results of primary marketing research carried out among visitors to severalcultural destinations in the Czech Republic. We defined the ATO from the average distance between the tourists´ place of residence and the destination, the average number of tourists and visitors per day and the mean number of repetitive visits to castles and chateaux. This paper has confirmed the possibility of using the ATO for complex evaluation of the degree, type and intensity of tourism in the researched cultural facilities. It proved to be true that the ATO calculated from non-ec

  • Název v anglickém jazyce

    The Visitors´ Profile of the Czech Castles and Chateaux

  • Popis výsledku anglicky

    To be able to manage and develop tourism and to assess the importance of individual towns, micro-regions and regions, we need an unbiased method for the evaluation of a tourist destination from various points of view. The tools for the evaluation of theinfluence of tourism on a municipality, a micro-region or a region should, in our opinion, include the attractiveness of castles and chateaux (ATO). To determine the ATO, we used results of primary marketing research carried out among visitors to severalcultural destinations in the Czech Republic. We defined the ATO from the average distance between the tourists´ place of residence and the destination, the average number of tourists and visitors per day and the mean number of repetitive visits to castles and chateaux. This paper has confirmed the possibility of using the ATO for complex evaluation of the degree, type and intensity of tourism in the researched cultural facilities. It proved to be true that the ATO calculated from non-ec

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LOGOS POLYTECHNIKOS

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    8-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus