Pravidelné předčítání dětem, nebo odkládání dětí k médiím?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F12%3A%231002618" target="_blank" >RIV/71226401:_____/12:#1002618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pravidelné předčítání dětem, nebo odkládání dětí k médiím?
Popis výsledku v původním jazyce
Pravidelné předčítání dětem pozitivně ovlivňuje psychický stav dítěte a přispívá k rozvoji jeho komunikačních dovedností. V příspěvku je vysvětleno, proč předčítání z knih nelze nahradit "odkládáním dětí" k televizi, videu či jinému médiu a jaká nebezpečí pro dítě vyplývají z nadměrné konzumace mediálních produktů. Právě z důvodu masového rozšíření médií se ve společnosti "traduje" klišé, že lidé dnes nečtou. Příspěvek ukáže, zda tomuto tvrzení odpovídají výsledky ankety prováděné mezi náhodně vybranými rodiči dětí do 6 let.
Název v anglickém jazyce
Regular reading to children, or misplacing children to media
Popis výsledku anglicky
Regular reading to children influences positively mental condition of children and it contributes to progress of its communication skills. The contribution clears up, why is not possible to use media instead of reading to children and what danger resultsfrom excess using of media products. Just because of enlargement of media in our society people often say, that nobody reads. The contribution shows, if this statement correspondents with outcomes of a short enquiry. This enquiry was made among accidentally chosen parents of children younger than 6 years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konferencí Ústavu pedagogických a psychologických věd a Dětského centra Čtyřlístek z let 2008 - 2010
ISBN
978-80-7248-755-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
115-118
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—