The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%230000067" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#0000067 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/71226401:_____/13:#0000109
Výsledek na webu
<a href="https://mme2013.vspj.cz/" target="_blank" >https://mme2013.vspj.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This article primarily aims to analyze the factors that influence young respondents when buying organic food by using appropriate statistical methods. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Using analysis of contingency tables we will evaluate interesting dependence between frequency of organic food purchases and other indicators. Furthermore we will identify the target group for marketing strategies. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. It is conceptually similar to principal component analysis, but applies to categorical rather than con-tinuous data. In a similar way as a principal component analysis, it provides means of displaying or summarizing a set of data in two-dimensional graphical form. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly
Název v anglickém jazyce
The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis
Popis výsledku anglicky
This article primarily aims to analyze the factors that influence young respondents when buying organic food by using appropriate statistical methods. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Using analysis of contingency tables we will evaluate interesting dependence between frequency of organic food purchases and other indicators. Furthermore we will identify the target group for marketing strategies. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. It is conceptually similar to principal component analysis, but applies to categorical rather than con-tinuous data. In a similar way as a principal component analysis, it provides means of displaying or summarizing a set of data in two-dimensional graphical form. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
31st International Conference on Mathematical Methods in Economics 2013
ISBN
978-80-87035-76-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1035-1040
Název nakladatele
VŠP Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—