Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%230000067" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#0000067 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71226401:_____/13:#0000109

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2013.vspj.cz/" target="_blank" >https://mme2013.vspj.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article primarily aims to analyze the factors that influence young respondents when buying organic food by using appropriate statistical methods. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Using analysis of contingency tables we will evaluate interesting dependence between frequency of organic food purchases and other indicators. Furthermore we will identify the target group for marketing strategies. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. It is conceptually similar to principal component analysis, but applies to categorical rather than con-tinuous data. In a similar way as a principal component analysis, it provides means of displaying or summarizing a set of data in two-dimensional graphical form. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly

  • Název v anglickém jazyce

    The monitoring of consumers behavior on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This article primarily aims to analyze the factors that influence young respondents when buying organic food by using appropriate statistical methods. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Using analysis of contingency tables we will evaluate interesting dependence between frequency of organic food purchases and other indicators. Furthermore we will identify the target group for marketing strategies. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. It is conceptually similar to principal component analysis, but applies to categorical rather than con-tinuous data. In a similar way as a principal component analysis, it provides means of displaying or summarizing a set of data in two-dimensional graphical form. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    31st International Conference on Mathematical Methods in Economics 2013

  • ISBN

    978-80-87035-76-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1035-1040

  • Název nakladatele

    VŠP Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku