Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Consumer Behavior of Slovaks and Czechs in the Market of Organic Products by Using Correspondence Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%230000090" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#0000090 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/14:43908960

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acta.mendelu.cz/62/4/0783/" target="_blank" >http://acta.mendelu.cz/62/4/0783/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Consumer Behavior of Slovaks and Czechs in the Market of Organic Products by Using Correspondence Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article aims to collect information related to organic farming. It also deals with the assessment and comparison of shopping behaviour in the organic food market in the Czech and Slovak Republics. Respondents from the Czech Republic and the Slovak Republic were addressed within the marketing research - survey and potential factors that could affect young people when buying organic products were formulated. There were also established recommendations to retailers of organic products on how to promote the sales of this item to the young generation of Czechs and Slovaks. For statistical data processing we used correspondence analysis and contingency tables analysis. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly done with so-called symmetric maps. Based on the results the target groups for marketing strategy were identified and proposals to increase the frequency of buying organic food

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Consumer Behavior of Slovaks and Czechs in the Market of Organic Products by Using Correspondence Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to collect information related to organic farming. It also deals with the assessment and comparison of shopping behaviour in the organic food market in the Czech and Slovak Republics. Respondents from the Czech Republic and the Slovak Republic were addressed within the marketing research - survey and potential factors that could affect young people when buying organic products were formulated. There were also established recommendations to retailers of organic products on how to promote the sales of this item to the young generation of Czechs and Slovaks. For statistical data processing we used correspondence analysis and contingency tables analysis. Correspondence analysis is a multivariate statistical technique. The graphical representation of results from correspondence analysis is commonly done with so-called symmetric maps. Based on the results the target groups for marketing strategy were identified and proposals to increase the frequency of buying organic food

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    783-795

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus