Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer behaviour of young people from Slovak Republic on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005577" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005577 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer behaviour of young people from Slovak Republic on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organic farming and organic food are terms that attract the attention of not only farmers, but also economists. This paper could address many consumers in the future, thus healthier way of life is becoming more and more popular. This article aims to collect information related to organic farming. It deals with the assessment of shopping behaviour in the organic food market in the Slovak Republic. Respondents from the Slovakia were addressed within the marketing research and potential factors that couldaffect young people when buying organic products were formulated. There were also established recommendations to retailers of organic products on how to promote the sales of this item to the young generation of Slovaks. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Correspondence analysis is a multivariate statis

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behaviour of young people from Slovak Republic on the field of the bioproducts by using the correspondence and dependence analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Organic farming and organic food are terms that attract the attention of not only farmers, but also economists. This paper could address many consumers in the future, thus healthier way of life is becoming more and more popular. This article aims to collect information related to organic farming. It deals with the assessment of shopping behaviour in the organic food market in the Slovak Republic. Respondents from the Slovakia were addressed within the marketing research and potential factors that couldaffect young people when buying organic products were formulated. There were also established recommendations to retailers of organic products on how to promote the sales of this item to the young generation of Slovaks. In the questionnaire survey analysis we usually obtain categorical data. Contingency tables are easy way to illustrate the data relations. With respect to the character of the data we use suitable tests of the independence. Correspondence analysis is a multivariate statis

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics 2014

  • ISBN

    978-80-244-4209-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1113-1118

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku