Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer behaviour of students when shopping for organic food in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%230000058" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#0000058 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43110/13:43908959

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acta.mendelu.cz/pdf/actaun201361041191.pdf" target="_blank" >http://acta.mendelu.cz/pdf/actaun201361041191.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer behaviour of students when shopping for organic food in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organic farming and organic food are terms that attract the attention of not only farmers, but also economists. It is paper, which could address many consumers in the future. A healthier way of life is becoming more and more popular. This paper primarilyaims to collect basic knowledge of organic farming, organic food and its labelling. Furthermore, according to conducted marketing research (1.289 respondents were addressed in questionnaire survey), it is aim to characterize the factors that in? uence respondents when buying organic food. Based on the results of research another goal is to identify the main factors that could make the younger generation of Czechs buy organic food more frequently. Then according to the statistical data processing this paper aims to formulate recommendations to producers and traders of organic products to entice young people to become customers of this article for many years. Next goal is to compare the results with some other European countries. Interes

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behaviour of students when shopping for organic food in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Organic farming and organic food are terms that attract the attention of not only farmers, but also economists. It is paper, which could address many consumers in the future. A healthier way of life is becoming more and more popular. This paper primarilyaims to collect basic knowledge of organic farming, organic food and its labelling. Furthermore, according to conducted marketing research (1.289 respondents were addressed in questionnaire survey), it is aim to characterize the factors that in? uence respondents when buying organic food. Based on the results of research another goal is to identify the main factors that could make the younger generation of Czechs buy organic food more frequently. Then according to the statistical data processing this paper aims to formulate recommendations to producers and traders of organic products to entice young people to become customers of this article for many years. Next goal is to compare the results with some other European countries. Interes

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1191-1201

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus