Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The town of Telče - an unique tourism product

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%230000139" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#0000139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The town of Telče - an unique tourism product

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The town of Telč has, primarily thanks to its inscription into the UNESCO World Heritage List of Cultural and Natural Monuments a great potential for the growth of tourism. Despite many positive steps taken for the development of tourism in the town in last years, Telč as a tourist product has still many reserves. Anoticeable seasonal character and a predominance of the one-day stay visitors is one of the main problems of tourism in the town. The sustainable growth of tourism needs, despite the good work of the Municipal Office´s Department of Culture, an establishment of a functional organisation of destination management. The primary survey made in 2012 established the opinions of the local residents of tourism in Telč, confirming the premise that, according to the Doxey´ s Irritatio Index, the local residensts of Telč are in th phase of "apathy".

  • Název v anglickém jazyce

    The town of Telče - an unique tourism product

  • Popis výsledku anglicky

    The town of Telč has, primarily thanks to its inscription into the UNESCO World Heritage List of Cultural and Natural Monuments a great potential for the growth of tourism. Despite many positive steps taken for the development of tourism in the town in last years, Telč as a tourist product has still many reserves. Anoticeable seasonal character and a predominance of the one-day stay visitors is one of the main problems of tourism in the town. The sustainable growth of tourism needs, despite the good work of the Municipal Office´s Department of Culture, an establishment of a functional organisation of destination management. The primary survey made in 2012 established the opinions of the local residents of tourism in Telč, confirming the premise that, according to the Doxey´ s Irritatio Index, the local residensts of Telč are in th phase of "apathy".

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tourism role in the regional economy

  • ISBN

    978-83-937018-0-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    482-503

  • Počet stran knihy

    639

  • Název nakladatele

    University of Business in Wroclaw

  • Místo vydání

    Wroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly