Přístupy k výuce programování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005955" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k výuce programování
Popis výsledku v původním jazyce
Nabízí se více možností přístupu k výuce programování a to podle programovacích stylů. Mnohé školy, a nejen vysoké školy s technickým zaměřením, řeší tuto otázku. První možností je již zavedený styl "nejdříve strukturovaně, pak objektově". Druhou nabízenou koncepcí výuky programování je využití stylu "nejprve objektově, pak ostatní", tzv. "object-first". Ve shodě s reakreditací oboru Aplikovaná informatika a Počítačové systémy na Vysoké škole polytechnické Jihlava platné od akademického roku 2013/2014 přešla výuka programování ze stylu ůnejdříve strukturovaně" na styl ůobject-first". Ve výuce jsou pro seznámení s objektovými styly používány programovací jazyky C a C++. Na úvodní předměty pak navazují předměty zaměřené na algoritmy a datové struktury, na tvorbu desktopových formulářových aplikací a na programování hardware, resp. procesorů. Při přechodu na styl "object-first" byla řešena konkrétní koncepce výuky. K tomu byla převzata osnova předmětů z původní akreditace. Ukázalo se, že
Název v anglickém jazyce
Approaches to teaching programming - "object first"
Popis výsledku anglicky
There are more approaches to teaching of programming. The first option is the established approach ?first the structural style, then the object-oriented style?. But, current programming systems are typically developed by object-oriented style. The secondoffered teaching programming concept is the style ?first the object-oriented style, then other styles?. This trend is currently promoting by a number of technical colleges and is discussed topic . In conformity with re-accreditation of study programmesof Applied Computer Science and Computer Systems at the College of Polytechnics in Jihlava, the teaching of programming is being switched from the ?structural, then object? style to the ?object-first? style. The programming languages C and C++ are used in education. Courses Programming 1 (PRG1) and Programming 2 (PRG2) are considered in the study programme in the first study year. Courses focused on algorithms and data structures, on development of desktop user applications and on hardwa
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20206 - Computer hardware and architecture
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatika XXVII/2014
ISBN
978-80-7509-126-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1-2
Název nakladatele
Ústav informatiky, Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—