Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístupy k výuce programování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005955" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístupy k výuce programování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nabízí se více možností přístupu k výuce programování a to podle programovacích stylů. Mnohé školy, a nejen vysoké školy s technickým zaměřením, řeší tuto otázku. První možností je již zavedený styl "nejdříve strukturovaně, pak objektově". Druhou nabízenou koncepcí výuky programování je využití stylu "nejprve objektově, pak ostatní", tzv. "object-first". Ve shodě s reakreditací oboru Aplikovaná informatika a Počítačové systémy na Vysoké škole polytechnické Jihlava platné od akademického roku 2013/2014 přešla výuka programování ze stylu ůnejdříve strukturovaně" na styl ůobject-first". Ve výuce jsou pro seznámení s objektovými styly používány programovací jazyky C a C++. Na úvodní předměty pak navazují předměty zaměřené na algoritmy a datové struktury, na tvorbu desktopových formulářových aplikací a na programování hardware, resp. procesorů. Při přechodu na styl "object-first" byla řešena konkrétní koncepce výuky. K tomu byla převzata osnova předmětů z původní akreditace. Ukázalo se, že

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to teaching programming - "object first"

  • Popis výsledku anglicky

    There are more approaches to teaching of programming. The first option is the established approach ?first the structural style, then the object-oriented style?. But, current programming systems are typically developed by object-oriented style. The secondoffered teaching programming concept is the style ?first the object-oriented style, then other styles?. This trend is currently promoting by a number of technical colleges and is discussed topic . In conformity with re-accreditation of study programmesof Applied Computer Science and Computer Systems at the College of Polytechnics in Jihlava, the teaching of programming is being switched from the ?structural, then object? style to the ?object-first? style. The programming languages C and C++ are used in education. Courses Programming 1 (PRG1) and Programming 2 (PRG2) are considered in the study programme in the first study year. Courses focused on algorithms and data structures, on development of desktop user applications and on hardwa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatika XXVII/2014

  • ISBN

    978-80-7509-126-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    Ústav informatiky, Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku