Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Higher Professional Education Funding Systems In Selected European Countries And In The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006485" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Higher Professional Education Funding Systems In Selected European Countries And In The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper provides a framework for understanding the structure of funding systems for professional higher institutions in selected countries in Europe ? in Belgium (Flanders), the Netherlands, Austria and England, compared to the system in the Czech Republic. It also delivers an analytical research of their structure, funding sources , student tuition fees and student support systems. The analysed countries already implemented formula funding models for education but offer quite different approaches. Three of the monitored countries address the need for greater funding increase by direct participation of students (and their families) to cover the costs of education. That investigation is followed by a comparative analysis of the higher education systems of all selected countries as a whole by mathematical method of the multi-criteria evaluation of alternatives, which gives an overall picture about comparison of different approaches of higher professional education.

  • Název v anglickém jazyce

    Higher Professional Education Funding Systems In Selected European Countries And In The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides a framework for understanding the structure of funding systems for professional higher institutions in selected countries in Europe ? in Belgium (Flanders), the Netherlands, Austria and England, compared to the system in the Czech Republic. It also delivers an analytical research of their structure, funding sources , student tuition fees and student support systems. The analysed countries already implemented formula funding models for education but offer quite different approaches. Three of the monitored countries address the need for greater funding increase by direct participation of students (and their families) to cover the costs of education. That investigation is followed by a comparative analysis of the higher education systems of all selected countries as a whole by mathematical method of the multi-criteria evaluation of alternatives, which gives an overall picture about comparison of different approaches of higher professional education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Special

  • Číslo periodika v rámci svazku

    INTE 2015

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    237-244

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957592230