Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media Position in Workplace Communication - Knowledge Management and Leadership Styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007025" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media Position in Workplace Communication - Knowledge Management and Leadership Styles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Effective as well as efficient communication in workplace environment is a critical factor for sustainable existence and growth of firms. It is the top management task to build the right communication infrastructure within the firm to capture, diffuse and apply knowledge essential for creating the value. Since communication can be reckoned as one of the crucial competences of managers, formation of proper functioning communication infrastructure should be based on good knowledge of the individual communication tools characteristics and other relevant and influencing elements. Besides of this knowledge there is also concrete top management leadership style that has tight connection with the style and form of communication and the preference of more or less open communication tools and channels. This paper investigates expected relations among three groups of variables, specifically various communication tools used by managers toward the employees, various leadership styles and chosen kn

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media Position in Workplace Communication - Knowledge Management and Leadership Styles

  • Popis výsledku anglicky

    Effective as well as efficient communication in workplace environment is a critical factor for sustainable existence and growth of firms. It is the top management task to build the right communication infrastructure within the firm to capture, diffuse and apply knowledge essential for creating the value. Since communication can be reckoned as one of the crucial competences of managers, formation of proper functioning communication infrastructure should be based on good knowledge of the individual communication tools characteristics and other relevant and influencing elements. Besides of this knowledge there is also concrete top management leadership style that has tight connection with the style and form of communication and the preference of more or less open communication tools and channels. This paper investigates expected relations among three groups of variables, specifically various communication tools used by managers toward the employees, various leadership styles and chosen kn

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 2nd European Conference on Social Media ECSM 2015

  • ISBN

    978-1-910810-32-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    630-633

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Rading

  • Místo konání akce

    Rading

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000404225700081