Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stigmatization of People with Mental Illness in Students of Clinical Social Worker Branch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F17%3AN0100111" target="_blank" >RIV/71226401:_____/17:N0100111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.22359/cswhi_8_4_03" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.22359/cswhi_8_4_03</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22359/cswhi_8_4_03" target="_blank" >10.22359/cswhi_8_4_03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stigmatization of People with Mental Illness in Students of Clinical Social Worker Branch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract OBJECTIVE: The objective is to determine the degree of stigmatization of people with mental illness in the Clinical Social Worker students. DESIGN: Pilot study. PARTICIPANTS: 32 students of College of Polytechnics Jihlava. 12 students were taught with and 20 without peer lecturers. METHODS: Stigmatization was measured by the RIBS questionnaire. An additional question focused on work with clients with a psychiatric illness. The data were processed in MS Excel and IBM SPSS Statistics 22. For comparing the probability distribution of categorical variables the chi square goodness of fit test and semantic differential were used. RESULTS: It is not possible to clearly describe statistically significant differences between the groups. However, it is evident that lessons with peer lecturers reduce stigmatization. CONCLUSION: Instruction with peer lecturers has been justified. Destigmatization-oriented teaching and further research into the stigmatization of the mentally ill will continue.

  • Název v anglickém jazyce

    Stigmatization of People with Mental Illness in Students of Clinical Social Worker Branch

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract OBJECTIVE: The objective is to determine the degree of stigmatization of people with mental illness in the Clinical Social Worker students. DESIGN: Pilot study. PARTICIPANTS: 32 students of College of Polytechnics Jihlava. 12 students were taught with and 20 without peer lecturers. METHODS: Stigmatization was measured by the RIBS questionnaire. An additional question focused on work with clients with a psychiatric illness. The data were processed in MS Excel and IBM SPSS Statistics 22. For comparing the probability distribution of categorical variables the chi square goodness of fit test and semantic differential were used. RESULTS: It is not possible to clearly describe statistically significant differences between the groups. However, it is evident that lessons with peer lecturers reduce stigmatization. CONCLUSION: Instruction with peer lecturers has been justified. Destigmatization-oriented teaching and further research into the stigmatization of the mentally ill will continue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Clinical Social Work and Health Intervention,

  • ISSN

    2222-386X

  • e-ISSN

    2076-9741

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

    000424167800005

  • EID výsledku v databázi Scopus