Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Tourism Infrastructure in the Czech Regions – Multi-Criteria Comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100163" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100163 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/19:63523468

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/conference/32nd-ibima-conference/#ffs-tabbed-15" target="_blank" >https://ibima.org/conference/32nd-ibima-conference/#ffs-tabbed-15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Tourism Infrastructure in the Czech Regions – Multi-Criteria Comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The regions inside a country might be taken from the tourism point of view as destination areas. Their development and infrastructure can be compared and measured via several mathematical, statistical or econometric models. Reasons for these analysis might be different – the comparison of economic activity, ICT development, natural resources, cultural heritage etc. The aim of this article is to compare the 14 Czech regions from the tourism infrastructure point of view using 22 criteria describing main characteristic of the region infrastructure (culture, healthcare, natural wealth, transport infrastructure, energy, ICT). For the comparison, the TOPSIS method, as one of the multi-criteria evaluation methods, is applied to find out the order of the regions in the years 2015, 2016 and 2017. Afterwards the main differences among both the regions and among the selected years are mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    The Tourism Infrastructure in the Czech Regions – Multi-Criteria Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The regions inside a country might be taken from the tourism point of view as destination areas. Their development and infrastructure can be compared and measured via several mathematical, statistical or econometric models. Reasons for these analysis might be different – the comparison of economic activity, ICT development, natural resources, cultural heritage etc. The aim of this article is to compare the 14 Czech regions from the tourism infrastructure point of view using 22 criteria describing main characteristic of the region infrastructure (culture, healthcare, natural wealth, transport infrastructure, energy, ICT). For the comparison, the TOPSIS method, as one of the multi-criteria evaluation methods, is applied to find out the order of the regions in the years 2015, 2016 and 2017. Afterwards the main differences among both the regions and among the selected years are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-1-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6344

  • Strana od-do

    3336-3344

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Seville Spain

  • Místo konání akce

    Seville Spain

  • Datum konání akce

    15. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000455265500026