Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100169" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://konference.vspj.cz/konference/39/122" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/39/122</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Znalost spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů je důležitým faktorem úspěšného podnikání. Chování spotřebitele je ovlivněno celou řadou faktorů, charakteristik a specifik, které jednotlivce utváří a utváří tak i jeho kupní chování, nákupní zvyklosti a rozhodovací proces.Cena často bývá považována za jeden ze základních faktorů, na základě kterého se spotřebitel rozhoduje o koupi různých druhů produktů a služeb. Cílem tohoto článku je odhalit, u jakých produktů a služeb se zákazníci rozhodují o koupi dle ceny. Tento článek se zabývá otázkou odlišnosti preferencí u vybraných kategorií zboží v závislosti na vybraných demografických proměnných - pohlaví, příjem, povolání, či vzdělání. Na základě provedených statistických testů bylo potvrzeno, že existuje vzájemný vztah mezi pohlavím a výší příjmu a cenou jako faktorem rozhodujícím o koupi. Mezi dalšími proměnnými (povolání, vzdělání) statisticky významný vztah nebyl prokázán ani na hladině významnosti 0,01, ani na hladině významnosti 0,05.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER BEHAVIOR ANALYSIS: PREFERENCE OF PRICE RELATED TO AGE, HEARING, RECEIPT, PERMISSION AND EDUCATION IN SELECTED CATEGORIES OF PRODUCTS AND SERVICES

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge of consumer behaviour and consumer preferences is an important factor in successful business. Consumer behaviour is influenced by many factors, characteristics and specifics that shape consumer as individual as well as consumer buying behaviour, buying habits and decision making process. The price is often considered as one the basic factors based on which the consumer decides to buy different types of products and services. This article deals with the issue of the difference of preferences for selected categories of goods depending on selected demographic variables - gender, income, occupation, or education. Based on the statistical tests, it was confirmed that there is no relationship between gender and price as a purchasing factor. The statistical test confirmed however the relationship between the price and other variables (income, occupation, education).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 10th annual international scientific conference COMPETITION

  • ISBN

    978-80-88064-37-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    386-395

  • Název nakladatele

    College of Polytechnics Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467594000041