ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100169" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.vspj.cz/konference/39/122" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/39/122</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB
Popis výsledku v původním jazyce
Znalost spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů je důležitým faktorem úspěšného podnikání. Chování spotřebitele je ovlivněno celou řadou faktorů, charakteristik a specifik, které jednotlivce utváří a utváří tak i jeho kupní chování, nákupní zvyklosti a rozhodovací proces.Cena často bývá považována za jeden ze základních faktorů, na základě kterého se spotřebitel rozhoduje o koupi různých druhů produktů a služeb. Cílem tohoto článku je odhalit, u jakých produktů a služeb se zákazníci rozhodují o koupi dle ceny. Tento článek se zabývá otázkou odlišnosti preferencí u vybraných kategorií zboží v závislosti na vybraných demografických proměnných - pohlaví, příjem, povolání, či vzdělání. Na základě provedených statistických testů bylo potvrzeno, že existuje vzájemný vztah mezi pohlavím a výší příjmu a cenou jako faktorem rozhodujícím o koupi. Mezi dalšími proměnnými (povolání, vzdělání) statisticky významný vztah nebyl prokázán ani na hladině významnosti 0,01, ani na hladině významnosti 0,05.
Název v anglickém jazyce
CONSUMER BEHAVIOR ANALYSIS: PREFERENCE OF PRICE RELATED TO AGE, HEARING, RECEIPT, PERMISSION AND EDUCATION IN SELECTED CATEGORIES OF PRODUCTS AND SERVICES
Popis výsledku anglicky
Knowledge of consumer behaviour and consumer preferences is an important factor in successful business. Consumer behaviour is influenced by many factors, characteristics and specifics that shape consumer as individual as well as consumer buying behaviour, buying habits and decision making process. The price is often considered as one the basic factors based on which the consumer decides to buy different types of products and services. This article deals with the issue of the difference of preferences for selected categories of goods depending on selected demographic variables - gender, income, occupation, or education. Based on the statistical tests, it was confirmed that there is no relationship between gender and price as a purchasing factor. The statistical test confirmed however the relationship between the price and other variables (income, occupation, education).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 10th annual international scientific conference COMPETITION
ISBN
978-80-88064-37-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
386-395
Název nakladatele
College of Polytechnics Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
17. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000467594000041