Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the way to better grades in mathematics at the College of Polytechnics in Jihlava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100240" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1063/1.5114424" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/1.5114424</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5114424" target="_blank" >10.1063/1.5114424</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the way to better grades in mathematics at the College of Polytechnics in Jihlava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study intends to determine whether the success rate and overall grades in basic mathematics at the College of Polytechnics in Jihlava improved. To achieve improvement, the school implemented several support measures in the past years and we therefore hereby present the assessment of the success rate development over the course of the three previous academic years. Due to the categorical nature of students&#039; success rate data, the analysis was carried out based on contingency tables and the Pearson&#039;s chi-square test of independence. The data covering students&#039; grades were transferred to the ordinal scale and evaluated with the use of the corresponding parametric and non-parametric analysis of variance. The testing confirmed that in all study programmes there had been a significant success rate and average grade improvement during the first year after the implementation of measures. The following year brought certain deterioration, which however proved to be statistically insignificant. It is therefore safe to say that the steps taken in order to improve students&#039; grades in mathematics were efficient.

  • Název v anglickém jazyce

    On the way to better grades in mathematics at the College of Polytechnics in Jihlava

  • Popis výsledku anglicky

    This study intends to determine whether the success rate and overall grades in basic mathematics at the College of Polytechnics in Jihlava improved. To achieve improvement, the school implemented several support measures in the past years and we therefore hereby present the assessment of the success rate development over the course of the three previous academic years. Due to the categorical nature of students&#039; success rate data, the analysis was carried out based on contingency tables and the Pearson&#039;s chi-square test of independence. The data covering students&#039; grades were transferred to the ordinal scale and evaluated with the use of the corresponding parametric and non-parametric analysis of variance. The testing confirmed that in all study programmes there had been a significant success rate and average grade improvement during the first year after the implementation of measures. The following year brought certain deterioration, which however proved to be statistically insignificant. It is therefore safe to say that the steps taken in order to improve students&#039; grades in mathematics were efficient.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings, Volume 2116

  • ISBN

    978-073541854-7

  • ISSN

    0094243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    Article number 400010

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics

  • Místo vydání

    Greece

  • Místo konání akce

    Rhodes, Greece

  • Datum konání akce

    13. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000521108600408