Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akademická úspěšnost na střední škole: prediktor absolvování studia medicíny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F01%3A00000109" target="_blank" >RIV/00023752:_____/01:00000109 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11120/01:00003614

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akademická úspěšnost na střední škole: prediktor absolvování studia medicíny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve studii byla ověřována prediktivní validita (a) průměrného prospěchu z fyziky, matematiky a českého jazyka během čtyřletého studia na střední škole, (b) prospěchu z těchto předmětů v jednotlivých letech studia vzhledem k úspěšném ukončení studia medicíny v intervalu šesti let. Soubor tvořilo celkem 125 jedinců (ženy = 64, muži = 61), kteří byli v roce 1992 přijati ke studiu na 3. lékařskou fakultu UK v Praze. Výsledky binární logistické regresní analýzy naznačují, že průměrný prospěch z fyziky během čtyřletého studia na střední škole by mohl být, s přihlédnutím k relativně dlouhému časovému intervalu mezi prediktory a kritériem, validním prekurzorem úspěšného zakončení studia medicíny v šestiletém období. Kromě toho prospěch z matematiky ve třetím roce studia se jeví jako ještě úspornější a validnější prediktor. V obou případech prediktory podstatně lépe identifikují jedince, kteří studium v šestiletém období neukončí.

  • Název v anglickém jazyce

    High school achievement: predictor of successful finishing medical studies

  • Popis výsledku anglicky

    The grade-point-average in physics, mathematics and Czech language during four-year-study at secondary school and separately, the grades received at the end of each year were used as the predictors of successful finishing medical studies within six-year-interval. The binary logistic regression analysis conducted on the data from 125 students brought support for the assumption of predictive validity of the grade-point-average in physics and the grade in mathematics received at the end of the third year of secondary school studies. In both cases the predictors identified better students who failed to complete their medical studies within six-year-interval.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IZ1407" target="_blank" >IZ1407: Struktura a dynamika vztahu mezi psychologickým profilem a profesním začleněním studenta medicíny.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus