Akademická úspěšnost na střední škole: prediktor absolvování studia medicíny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F01%3A00000109" target="_blank" >RIV/00023752:_____/01:00000109 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11120/01:00003614
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akademická úspěšnost na střední škole: prediktor absolvování studia medicíny
Popis výsledku v původním jazyce
Ve studii byla ověřována prediktivní validita (a) průměrného prospěchu z fyziky, matematiky a českého jazyka během čtyřletého studia na střední škole, (b) prospěchu z těchto předmětů v jednotlivých letech studia vzhledem k úspěšném ukončení studia medicíny v intervalu šesti let. Soubor tvořilo celkem 125 jedinců (ženy = 64, muži = 61), kteří byli v roce 1992 přijati ke studiu na 3. lékařskou fakultu UK v Praze. Výsledky binární logistické regresní analýzy naznačují, že průměrný prospěch z fyziky během čtyřletého studia na střední škole by mohl být, s přihlédnutím k relativně dlouhému časovému intervalu mezi prediktory a kritériem, validním prekurzorem úspěšného zakončení studia medicíny v šestiletém období. Kromě toho prospěch z matematiky ve třetím roce studia se jeví jako ještě úspornější a validnější prediktor. V obou případech prediktory podstatně lépe identifikují jedince, kteří studium v šestiletém období neukončí.
Název v anglickém jazyce
High school achievement: predictor of successful finishing medical studies
Popis výsledku anglicky
The grade-point-average in physics, mathematics and Czech language during four-year-study at secondary school and separately, the grades received at the end of each year were used as the predictors of successful finishing medical studies within six-year-interval. The binary logistic regression analysis conducted on the data from 125 students brought support for the assumption of predictive validity of the grade-point-average in physics and the grade in mathematics received at the end of the third year of secondary school studies. In both cases the predictors identified better students who failed to complete their medical studies within six-year-interval.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IZ1407" target="_blank" >IZ1407: Struktura a dynamika vztahu mezi psychologickým profilem a profesním začleněním studenta medicíny.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—