Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DOMY PŘÍRODY JAKO SPECIFICKÁ CENTRA PRO NÁVŠTĚVNÍKY ZVLÁŠTĚ CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY: VÝZKUM POSTOJŮ NÁVŠTĚVNÍKŮ CHKO MORAVSKÝ KRAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100258" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2019" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DOMY PŘÍRODY JAKO SPECIFICKÁ CENTRA PRO NÁVŠTĚVNÍKY ZVLÁŠTĚ CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY: VÝZKUM POSTOJŮ NÁVŠTĚVNÍKŮ CHKO MORAVSKÝ KRAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Domy přírody jsou v České republice novým typem návštěvnických center zřizovaných ve vybraných CHKO. Jejich hlavním posláním je utvářet pozitivní postoje veřejnosti k ochraně přírody a krajiny, jedná se tedy o praktický nástroj pro aplikaci návštěvnického managementu chráněných území. Cílem tohoto příspěvku je představit Domy přírody jako specifická centra pro návštěvníky zvláště chráněných území v České republice a na příkladu Domu přírody Moravského krasu poukázat na to jaké mají návštěvníci CHKO v současné době povědomí o tomto novém typu návštěvnického centra. V letní sezóně roku 2018 provedla Katedra cestovního ruchu VŠPJ ve spolupráci se Správou CHKO rozsáhlý primární marketingový průzkum mezi návštěvníky Moravského krasu metodou dotazníkového šetření. Součástí dotazníku byly také otázky, které zjišťovaly povědomí návštěvníků o Domu přírody. Z výsledků průzkumu vyplývá, že z celkového počtu 2 100 respondentů Dům přírody navštívila pouze necelá třetina z nich a pro efektivnější environmentální vzdělávání návštěvníků je potřeba zvýšit účinnost komunikačního mixu tohoto návštěvnického centra směrem k široké veřejnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    NATURE HOUSES AS SPECIFIC CENTERS FOR VISITORS IN PROTECTED AREAS OF THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH OF VISITORS ATTITUDES IN THE MORAVIAN KARST PROTECTED LANDSCAPE AREA

  • Popis výsledku anglicky

    Houses of Nature in the Czech Republic are a new type of visitor centres established in selected protected landscape areas (PLAs). Their primary mission is to shape the public’s positive attitudes towards nature and landscape conservation; they are a practical tool for applying visitor management to protected areas. This paper aims to present the Houses of Nature as specific centres for visitors of protected areas in the Czech Republic and on an example of the House of Nature of the Moravian Karst to point out how much visitors of this PLA know about it. In the summer of 2018, the Department of Travel and Tourism of College of Polytechnics Jihlava in cooperation with the PLA Administration conducted an extensive primary marketing survey among visitors to the Moravian Karst using a questionnaire survey. The questionnaire also included questions that asked visitors about the House of Nature. The results of the survey show that of the total number of 2,100 respondents, the House of Nature was visited only by less than a third of them and for more effective environmental education of visitors, it is necessary to increase the effectiveness of this visitor centre communication mix towards the general public.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Topical Issues of Tourism „RURAL TOURISM – POSSIBILITY FOR A DESTINATION“

  • ISBN

    978-80-88064-42-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    440

  • Strana od-do

    231-239

  • Název nakladatele

    VŠPJ

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    VŠPJ

  • Datum konání akce

    27. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku