DOMY PŘÍRODY JAKO SPECIFICKÁ CENTRA PRO NÁVŠTĚVNÍKY ZVLÁŠTĚ CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY: VÝZKUM POSTOJŮ NÁVŠTĚVNÍKŮ CHKO MORAVSKÝ KRAS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100258" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2019" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DOMY PŘÍRODY JAKO SPECIFICKÁ CENTRA PRO NÁVŠTĚVNÍKY ZVLÁŠTĚ CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY: VÝZKUM POSTOJŮ NÁVŠTĚVNÍKŮ CHKO MORAVSKÝ KRAS
Popis výsledku v původním jazyce
Domy přírody jsou v České republice novým typem návštěvnických center zřizovaných ve vybraných CHKO. Jejich hlavním posláním je utvářet pozitivní postoje veřejnosti k ochraně přírody a krajiny, jedná se tedy o praktický nástroj pro aplikaci návštěvnického managementu chráněných území. Cílem tohoto příspěvku je představit Domy přírody jako specifická centra pro návštěvníky zvláště chráněných území v České republice a na příkladu Domu přírody Moravského krasu poukázat na to jaké mají návštěvníci CHKO v současné době povědomí o tomto novém typu návštěvnického centra. V letní sezóně roku 2018 provedla Katedra cestovního ruchu VŠPJ ve spolupráci se Správou CHKO rozsáhlý primární marketingový průzkum mezi návštěvníky Moravského krasu metodou dotazníkového šetření. Součástí dotazníku byly také otázky, které zjišťovaly povědomí návštěvníků o Domu přírody. Z výsledků průzkumu vyplývá, že z celkového počtu 2 100 respondentů Dům přírody navštívila pouze necelá třetina z nich a pro efektivnější environmentální vzdělávání návštěvníků je potřeba zvýšit účinnost komunikačního mixu tohoto návštěvnického centra směrem k široké veřejnosti.
Název v anglickém jazyce
NATURE HOUSES AS SPECIFIC CENTERS FOR VISITORS IN PROTECTED AREAS OF THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH OF VISITORS ATTITUDES IN THE MORAVIAN KARST PROTECTED LANDSCAPE AREA
Popis výsledku anglicky
Houses of Nature in the Czech Republic are a new type of visitor centres established in selected protected landscape areas (PLAs). Their primary mission is to shape the public’s positive attitudes towards nature and landscape conservation; they are a practical tool for applying visitor management to protected areas. This paper aims to present the Houses of Nature as specific centres for visitors of protected areas in the Czech Republic and on an example of the House of Nature of the Moravian Karst to point out how much visitors of this PLA know about it. In the summer of 2018, the Department of Travel and Tourism of College of Polytechnics Jihlava in cooperation with the PLA Administration conducted an extensive primary marketing survey among visitors to the Moravian Karst using a questionnaire survey. The questionnaire also included questions that asked visitors about the House of Nature. The results of the survey show that of the total number of 2,100 respondents, the House of Nature was visited only by less than a third of them and for more effective environmental education of visitors, it is necessary to increase the effectiveness of this visitor centre communication mix towards the general public.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Topical Issues of Tourism „RURAL TOURISM – POSSIBILITY FOR A DESTINATION“
ISBN
978-80-88064-42-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
440
Strana od-do
231-239
Název nakladatele
VŠPJ
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
VŠPJ
Datum konání akce
27. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—