Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing customer loyalty towards mobile phones brands - evidence from the Czech market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100286" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://soskin.info/userfiles/file/Economic-Annals-EL_Version/EA-XXI_176_3-4_2019_1.pdf" target="_blank" >http://soskin.info/userfiles/file/Economic-Annals-EL_Version/EA-XXI_176_3-4_2019_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21003/ea.V176-11" target="_blank" >10.21003/ea.V176-11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing customer loyalty towards mobile phones brands - evidence from the Czech market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of customer loyalty has started to become very important in all spheres and attracted lots of attention in last decades. Building customer loyalty has become an important element to achieve competitive advantage and long-term profitability. This article aims to examine proposed factors influencing customer loyalty toward mobile phone brands and analyse the relationship among different factors for the customer loyalty at the mobile phone market in the Czech Republic. The quantitative research was done with a sample of 350 customer specifically mobile phone users to determine key factors influencing customer loyalty on the mobile phone market and the relationship between proposed factors and customer loyalty. Author’s research revealed positive relationship between trust, satisfaction, experience, promotion and perceived quality and loyalty at the confidence level at least 95%.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing customer loyalty towards mobile phones brands - evidence from the Czech market

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of customer loyalty has started to become very important in all spheres and attracted lots of attention in last decades. Building customer loyalty has become an important element to achieve competitive advantage and long-term profitability. This article aims to examine proposed factors influencing customer loyalty toward mobile phone brands and analyse the relationship among different factors for the customer loyalty at the mobile phone market in the Czech Republic. The quantitative research was done with a sample of 350 customer specifically mobile phone users to determine key factors influencing customer loyalty on the mobile phone market and the relationship between proposed factors and customer loyalty. Author’s research revealed positive relationship between trust, satisfaction, experience, promotion and perceived quality and loyalty at the confidence level at least 95%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Annals-XXI

  • ISSN

    1728-6220

  • e-ISSN

    1728-6239

  • Svazek periodika

    176

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    109-117

  • Kód UT WoS článku

    000489686000011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072699327