Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer segmentation by factors influencing brand loyalty and customer involvement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70840" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664051797" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664051797</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201664051797" target="_blank" >10.11118/actaun201664051797</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer segmentation by factors influencing brand loyalty and customer involvement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand loyalty and customer involvement are two important concepts that help explain and understand a significant part of consumer shopping behavior. The aim of the present work is to identify factors influencing brand loyalty and customer involvement. A further aim is to consider subsequent segmentation of customers with respect to different degrees of brand loyalty and customer involvement. The research was focused on the field of Czech telecommunication services – mobile operators. Primary data were acquired through the method of questionnaire survey. In total, the questionnaire was completed by 340 respondents, of which 319 respondents owned their mobile phones for private purposes only. For more accurate interpretation of the identified factors the Exploratory Factor Analysis method was used. Four factors of brand loyalty were extracted, which account for 75% of the variability of the original parameters: (1) Cognitive affective loyalty, (2) Trustworthiness, (3) Attitudinal loyalty and (4) Commit

  • Název v anglickém jazyce

    Customer segmentation by factors influencing brand loyalty and customer involvement

  • Popis výsledku anglicky

    Brand loyalty and customer involvement are two important concepts that help explain and understand a significant part of consumer shopping behavior. The aim of the present work is to identify factors influencing brand loyalty and customer involvement. A further aim is to consider subsequent segmentation of customers with respect to different degrees of brand loyalty and customer involvement. The research was focused on the field of Czech telecommunication services – mobile operators. Primary data were acquired through the method of questionnaire survey. In total, the questionnaire was completed by 340 respondents, of which 319 respondents owned their mobile phones for private purposes only. For more accurate interpretation of the identified factors the Exploratory Factor Analysis method was used. Four factors of brand loyalty were extracted, which account for 75% of the variability of the original parameters: (1) Cognitive affective loyalty, (2) Trustworthiness, (3) Attitudinal loyalty and (4) Commit

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1797-1804

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84994530422