Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F21%3A43963389" target="_blank" >RIV/49777513:23510/21:43963389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry
Popis výsledku v původním jazyce
The principal aim of this article is to present an analysis of customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand. The analysis included conducting marketing research using a questionnaire survey, the results of which were used to calculate the customer satisfaction index, the customer loyalty index and the net promoter score. First, the article presents definitions of the basic terminology, such as brand, customer, customer satisfaction and customer loyalty, and selected methods used in their determination. The results in the customer loyalty index and the net promoter score suggested good loyalty results. The presented research can also be applied to other brands and other sectors of the economy. The research results led to targeted measures aimed at increasing customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand.
Název v anglickém jazyce
Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry
Popis výsledku anglicky
The principal aim of this article is to present an analysis of customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand. The analysis included conducting marketing research using a questionnaire survey, the results of which were used to calculate the customer satisfaction index, the customer loyalty index and the net promoter score. First, the article presents definitions of the basic terminology, such as brand, customer, customer satisfaction and customer loyalty, and selected methods used in their determination. The results in the customer loyalty index and the net promoter score suggested good loyalty results. The presented research can also be applied to other brands and other sectors of the economy. The research results led to targeted measures aimed at increasing customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross‐border Comparison 2021
ISBN
978-3-86367-067-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
79-90
Název nakladatele
Verlag der GUC
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Železná Ruda
Datum konání akce
11. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—