Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F21%3A43963389" target="_blank" >RIV/49777513:23510/21:43963389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal aim of this article is to present an analysis of customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand. The analysis included conducting marketing research using a questionnaire survey, the results of which were used to calculate the customer satisfaction index, the customer loyalty index and the net promoter score. First, the article presents definitions of the basic terminology, such as brand, customer, customer satisfaction and customer loyalty, and selected methods used in their determination. The results in the customer loyalty index and the net promoter score suggested good loyalty results. The presented research can also be applied to other brands and other sectors of the economy. The research results led to targeted measures aimed at increasing customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of customer satisfaction with and loyalty to a selected brand in the automobile industry

  • Popis výsledku anglicky

    The principal aim of this article is to present an analysis of customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand. The analysis included conducting marketing research using a questionnaire survey, the results of which were used to calculate the customer satisfaction index, the customer loyalty index and the net promoter score. First, the article presents definitions of the basic terminology, such as brand, customer, customer satisfaction and customer loyalty, and selected methods used in their determination. The results in the customer loyalty index and the net promoter score suggested good loyalty results. The presented research can also be applied to other brands and other sectors of the economy. The research results led to targeted measures aimed at increasing customer satisfaction and loyalty with respect to the Škoda brand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross‐border Comparison 2021

  • ISBN

    978-3-86367-067-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    79-90

  • Název nakladatele

    Verlag der GUC

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    11. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku