Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100317" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Customer´s Personal and Demographic Characteristics on Their Loyalty

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the influence of several personal factors on customer loyalty, which is one of the main tools of the company´s competitiveness. The aim of the article is to find out whether there is a relationship between selected personality and demographic characteristics and customer loyalty. The research was conducted on a sample of 1530 customers (final consumers) from 102 food industry companies in the Czech Republic. The research was conducted using a cross-comparison method with relevant statistical tests. Research results show that customer loyalty is related to the demographic characteristics examined (especially gender, income and education) and some personality traits (especially the approach to buying cheap things and optimism). Research shows that women are more loyal than men, then optimists and people who are not so rich that they can buy cheap things. On the contrary, with increasing income and education loyalty is rather falling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    03/2019

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    115-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081994127