Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F19%3AN0100317" target="_blank" >RIV/71226401:_____/19:N0100317 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_47_online_142940.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv osobnostních a demografických charakteristik zákazníků na jejich loajalitu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá vlivem několika osobních faktorů na loajalitu zákazníků, což je jeden z hlavních nástrojů konkurenceschopnosti společnosti. Cílem článku je zjistit, zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními a demografickými charakteristikami a loajalitou zákazníků. Výzkum byl proveden na vzorku 1530 zákazníků (konečných spotřebitelů) ze 102 potravinářských společností v České republice, pomocí metody křížového srovnání s relevantními statistickými testy. Výsledky výzkumu ukazují, že loajalita zákazníků souvisí se zkoumanými demografickými charakteristikami (zejména s ohledem na pohlaví, příjem a vzdělání) a některými osobnostními rysy (zejména s přístupem k nákupu levných věcí a optimismem). Výzkum ukazuje, že ženy jsou loajálnější než muži, pak také optimisté a lidé, kteří nejsou tak bohatí, že si mohou kupovat levné věci. Naopak, s rostoucím příjmem a vzděláním věrnost zákazníků spíše klesá.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Customer´s Personal and Demographic Characteristics on Their Loyalty
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the influence of several personal factors on customer loyalty, which is one of the main tools of the company´s competitiveness. The aim of the article is to find out whether there is a relationship between selected personality and demographic characteristics and customer loyalty. The research was conducted on a sample of 1530 customers (final consumers) from 102 food industry companies in the Czech Republic. The research was conducted using a cross-comparison method with relevant statistical tests. Research results show that customer loyalty is related to the demographic characteristics examined (especially gender, income and education) and some personality traits (especially the approach to buying cheap things and optimism). Research shows that women are more loyal than men, then optimists and people who are not so rich that they can buy cheap things. On the contrary, with increasing income and education loyalty is rather falling.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D
ISSN
1211-555X
e-ISSN
1804-8048
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
03/2019
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
115-125
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081994127