Mimosezóna v Dubrovníku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100352" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mimosezóna v Dubrovníku
Popis výsledku v původním jazyce
Overtourism je v současné době vážným problémem v mnoha oblíbených destinacích. Dubrovník v Chorvatsku je příkladem právě takovéto destinace. Během hlavní sezóny je centrum starého města přelidněno, všechny ubytovací kapacity jsou obsazeny, místní obyvatelé pociťují stále více negativních dopadů příliš intenzivního cestovního ruchu a ani návštěvníci destinace si často neodnáší zážitky, které očekávali. Na druhou stranu, během mimosezóny je město Dubrovník téměř bez návštěvníků. První opatření k řešení overtourismu v Dubrovníku během hlavní sezony již byla přijata, ale stále ještě zbývá mnoho úkolů k dosažení udržitelného stavu. V současné době se za zásadní nástroj místního destinačního managementu považuje návštěvnický management, jehož cílem je rozptýlit počty návštěvníků v čase. Pro plánování dalších kroků potřebuje destinační management přesné informace o návštěvnících. Pro získání těchto informací byl realizován primární marketingový výzkum - dotazníkové šetření mezi návštěvníky. Sběr dat proběhl před a po hlavní sezoně roku 2018, celkem bylo získáno přes 400 dotazníků. Data byla zpracována za využití matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu ukazují, že hlavními faktory, které návštěvníky do Dubrovníku přivádějí mimo hlavní turistickou sezónu, jsou unikátní atmosféra města, krásné počasí, bezpečnost destinace a nižší počty návštěvníků než v hlavní sezóně.
Název v anglickém jazyce
Off-season of Dubrovnik
Popis výsledku anglicky
Overtourism is a serious problem in many popular destinations nowadays. Dubrovnik in Croatia is an example of a destination with this problem. Too many people visit the inner-city of Dubrovnik during the high season, all accommodation facilities are occupied, local inhabitants feel more and more negative impacts of too intensive tourism and even visitors often do not get the experience they expected. On the other hand, during an offseason, the town of Dubrovnik is nearly free of tourists. First measures to manage overtourism in Dubrovnik in the high season were realised, but there is still a lot to do to solve the unsustainable situation. Visitors management seems to be a vital tool for the local destination management now, and its one big aim is to spread numbers of visitors in time. Destination management needs proper information about visitors to plan the next steps. Primary marketing research among visitors using a questionnaire survey was done to get this information. The data were collected before and after the high season 2018. We got more than 400 questionnaires. Data were processed using mathematical and statistical methods. The results of our research show that unique atmosphere of the destination, nice weather, destination safety and fewer visitors than during a high season are the most important factors for Dubrovnik off-season visitors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu: Overtourism - riziko pro destinace
ISBN
978-80-88064-46-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
176-182
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
4. 3. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—