Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility: Motivation, Perception, and Activities among SMEs in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100375" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.srac.ro/calitatea/en/arhiva/2020/QAS_Vol.21_No.177_Aug.2020.pdf" target="_blank" >https://www.srac.ro/calitatea/en/arhiva/2020/QAS_Vol.21_No.177_Aug.2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility: Motivation, Perception, and Activities among SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate social responsibility (CSR) has gained more and more attention in recent decades. CSR is emerging and issue in management. Recently, CSR is in focus of practitioners and scholars, and many researches are devoted to CSR. However, the corporate social responsibility of SMEs is still slightly neglected. Therefore, the recognition that corporate social responsibility is essential for the business of SMEs is important. Therefore, this article is devoted to the CSR activities of SMEs. The author tries to reveal the motivations of SMEs to carry or not carry out CSR activities in the Czech market. This paper refers to a sample of 312 SMEs located in the Czech Republic. Author research revealed that the implementation of CSR depends on the category of SMEs and that there is a strong positive correlation between several dimensions of CSR adopted by SMEs at the confidence level of 99%.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility: Motivation, Perception, and Activities among SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (CSR) has gained more and more attention in recent decades. CSR is emerging and issue in management. Recently, CSR is in focus of practitioners and scholars, and many researches are devoted to CSR. However, the corporate social responsibility of SMEs is still slightly neglected. Therefore, the recognition that corporate social responsibility is essential for the business of SMEs is important. Therefore, this article is devoted to the CSR activities of SMEs. The author tries to reveal the motivations of SMEs to carry or not carry out CSR activities in the Czech market. This paper refers to a sample of 312 SMEs located in the Czech Republic. Author research revealed that the implementation of CSR depends on the category of SMEs and that there is a strong positive correlation between several dimensions of CSR adopted by SMEs at the confidence level of 99%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quality – Access to Success

  • ISSN

    15822559

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    177

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    68-73

  • Kód UT WoS článku

    000566530500012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090892223