Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding Czech Consumers’ (from the Pilsen Region) Regional Food Buying Preferences Using the Decision Tree Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F21%3AN0100579" target="_blank" >RIV/71226401:_____/21:N0100579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding Czech Consumers’ (from the Pilsen Region) Regional Food Buying Preferences Using the Decision Tree Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Regional labels are intended to be a credible signal that helps simplify the information flow between the food producers and consumers about certain food products’ characteristics (mainly origin and quality). Presented paper shows results of the research on the consumer buying behaviour towards regional food in Pilsen Region in the Czech Republic and their recognition of the regional labels. The main goal of this study is to identify critical factors for regional food consumers’ segmentation that would be of assistance to small and medium enterprises (SMEs) in the Pilsen Region, the food producers that want to improve their marketing approach on the regional food market. Results add to a longitudinal research that aims to study evolution of Czech regional labels and their role in support for the local SMEs. The paper builds on the qualitative data gathered on this topic previously and on-line quantitative research that was conducted in January – February 2020 in the Pilsen Region. Data from 258 respondents were processed. The application of decision trees analysis demonstrates the dominant influence of socio-demographic factors, such as age and education, on the respondents’ buying choices of the regional food.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Czech Consumers’ (from the Pilsen Region) Regional Food Buying Preferences Using the Decision Tree Method

  • Popis výsledku anglicky

    Regional labels are intended to be a credible signal that helps simplify the information flow between the food producers and consumers about certain food products’ characteristics (mainly origin and quality). Presented paper shows results of the research on the consumer buying behaviour towards regional food in Pilsen Region in the Czech Republic and their recognition of the regional labels. The main goal of this study is to identify critical factors for regional food consumers’ segmentation that would be of assistance to small and medium enterprises (SMEs) in the Pilsen Region, the food producers that want to improve their marketing approach on the regional food market. Results add to a longitudinal research that aims to study evolution of Czech regional labels and their role in support for the local SMEs. The paper builds on the qualitative data gathered on this topic previously and on-line quantitative research that was conducted in January – February 2020 in the Pilsen Region. Data from 258 respondents were processed. The application of decision trees analysis demonstrates the dominant influence of socio-demographic factors, such as age and education, on the respondents’ buying choices of the regional food.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International Forum on Knowledge Asset Dynamics Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2280-787X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    801-817

  • Název nakladatele

    IFKAD 2021

  • Místo vydání

    Itálie

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    1. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku