Nákup biopotravin v České republice pohledem spotřebitelů: proč spotřebitelé takto označené potraviny nenakupují
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100760" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.vspj.cz/konference/89/275" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/89/275</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákup biopotravin v České republice pohledem spotřebitelů: proč spotřebitelé takto označené potraviny nenakupují
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of organic food for consumers in the Czech Republic is still growing. The organic food market has more than doubled in the last ten years or so. The reasons for buying organic food are mainly twofold, the so-called selfish reasons, when consumers buy such labeled food for reasons such as higher quality, the fact that the products are healthier, etc. The second most common reason for buying such labeled food is the altruistic fact that consumers they buy organic food due to environmental friendliness, lower negative impact on the environment, etc. The aim of the article is to focus mainly on consumers who do not buy organic food and to identify and analyze the reasons that lead them to such consumer behavior.
Název v anglickém jazyce
Purchase of Organic Foods in the Czech Republic from Consumers' Perspectives: Why Consumers do not Buy the Labeled Foods
Popis výsledku anglicky
The importance of organic food for consumers in the Czech Republic is still growing. The organic food market has more than doubled in the last ten years or so. The reasons for buying organic food are mainly twofold, the so-called selfish reasons, when consumers buy such labeled food for reasons such as higher quality, the fact that the products are healthier, etc. The second most common reason for buying such labeled food is the altruistic fact that consumers they buy organic food due to environmental friendliness, lower negative impact on the environment, etc. The aim of the article is to focus mainly on consumers who do not buy organic food and to identify and analyze the reasons that lead them to such consumer behavior.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní vědecká konference KONKURENCE: Sborník příspěvků z 14. ročníku Mezinárodní vědecké konference KONKURENCE
ISBN
978-80-88064-64-0
ISSN
2788-0605
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
227-234
Název nakladatele
College of Polytechnics Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
19. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—