Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vývoji retuše malířských děl v Čechách ve druhé polovině 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F05%3A%230000222" target="_blank" >RIV/75032333:_____/05:#0000222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vývoji retuše malířských děl v Čechách ve druhé polovině 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Situace v oblasti restaurování v českých zemích v prvních dvou desetiletích 20. století byla silně ovlivněna myšlenkami Aloise Riegla a Georga Dehia.Významnou, iniciující roli při formování nových zásad restaurování deskových obrazů a vlastně restaurování vůbec sehrál historik umění Vincenc Kramář (1877 - 1960). Se stejnou pozorností sledoval Kramář vývoj oboru restaurování i ve třicátých letech. V roce 1931 publikoval zprávu o použití nového druhu retuše lokálními barevnými tóny, která byla podle jehonázoru vhodná pro optické zcelení středověkých obrazů.Do praxe postupně uváděl tyto nové metody restaurátor Bohuslav Slánský, který od poloviny čtyřicátých let 20. století jako určující osobnost formoval obor restaurování malířských uměleckých děl v českých zemích. Historikové umění Václav Wagner a Vincenc Kramář v teoretické a restaurátor Bohuslav

  • Název v anglickém jazyce

    On the Development of Retouching of Paintings in Czech Lands in the Late 20 Century

  • Popis výsledku anglicky

    The situation of restoration in the Czech lands of the first two decades of the 20 century was strongly affected by ideas of Alois Riegel and Georg Dehio. A major part in forming new restoration principles of panel paintings and restoration as such was played by art historian Vincenc Kramář (1877-1960). Kramář monitored the development of restoration equally thoroughly in the 1930´s. In 1931, he published a report on the use of a new type of retouching with local colour tones. The restorer who graduallyput these new methods into effect was Bohuslav Slánský, who was the leading personality to form the discipline of restoration of paintings in Czech lands from the mid 1940´s. Art historians Václav Wagner and Vincenc Kramář in theory and restorer Slánskýalso in practice promoted numerous methodical approaches from the turn of the 1930´s and 1940´s that later became a common part of standards employed in restoration projects carried out in Czech lands.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/PK95G01OPP054" target="_blank" >PK95G01OPP054: Morové sloupy v českých zemích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy památkové péče

  • ISSN

    1210-5538

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    500-517

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus