Didaktické pomůcky v památkové edukaci: teorie, zahraniční i domácí inspirace a praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F14%3A%230003704" target="_blank" >RIV/75032333:_____/14:#0003704 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické pomůcky v památkové edukaci: teorie, zahraniční i domácí inspirace a praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá problematikou začleňování didaktických pomůcek do výchovy a vzdělávání v historickém prostředí. Klade si otázku, do jaké míry je využívání didaktických pomůcek specifické, máme-li k dispozici autentické prostory památkových objektů, původní mobiliáře a jedinečné sbírkové předměty. Odpovědi hledají autoři v souladu se strategiemi aplikovaného výzkumu na pomezí teorie a domácí i zahraniční praxe a zasazují je do kontextu činnosti edukačních center NPÚ, která ověřují sady didaktických pomůcek, navržených přímo pro památkovou edukaci. Na příkladu modelu křížové klenby pak ilustrují vývoj a uplatnění konkrétní pomůcky inspirované zahraničními vzory.
Název v anglickém jazyce
Teaching and Learning Tools for Heritage Education: Theory, National and International Inspiration and Practice
Popis výsledku anglicky
The study explores the issue of the implementation of both teaching and learning tools within education and learning in the historic environment. It seeks to answer the question to what extent the usage of teaching and learning tools within the context of authentic historic buildings, furnishings and artefacts is specific. In regards to common strategies of applied research authors? suggestions are based in both theory and practice, including national as well as international experience. In general, authors drawn on activities of the Regional Education and Learning Centres of National Heritage Institute that test teaching and learning tools designed especially for heritage education. In particular, they use a case study of model of cross vault in orderto illustrate both development and application of a specific learning and teaching tool.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy památkové péče
ISSN
1210-5538
e-ISSN
—
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
465-471
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—