Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické pomůcky v památkové edukaci: teorie, zahraniční i domácí inspirace a praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F14%3A%230003704" target="_blank" >RIV/75032333:_____/14:#0003704 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické pomůcky v památkové edukaci: teorie, zahraniční i domácí inspirace a praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá problematikou začleňování didaktických pomůcek do výchovy a vzdělávání v historickém prostředí. Klade si otázku, do jaké míry je využívání didaktických pomůcek specifické, máme-li k dispozici autentické prostory památkových objektů, původní mobiliáře a jedinečné sbírkové předměty. Odpovědi hledají autoři v souladu se strategiemi aplikovaného výzkumu na pomezí teorie a domácí i zahraniční praxe a zasazují je do kontextu činnosti edukačních center NPÚ, která ověřují sady didaktických pomůcek, navržených přímo pro památkovou edukaci. Na příkladu modelu křížové klenby pak ilustrují vývoj a uplatnění konkrétní pomůcky inspirované zahraničními vzory.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching and Learning Tools for Heritage Education: Theory, National and International Inspiration and Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores the issue of the implementation of both teaching and learning tools within education and learning in the historic environment. It seeks to answer the question to what extent the usage of teaching and learning tools within the context of authentic historic buildings, furnishings and artefacts is specific. In regards to common strategies of applied research authors? suggestions are based in both theory and practice, including national as well as international experience. In general, authors drawn on activities of the Regional Education and Learning Centres of National Heritage Institute that test teaching and learning tools designed especially for heritage education. In particular, they use a case study of model of cross vault in orderto illustrate both development and application of a specific learning and teaching tool.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy památkové péče

  • ISSN

    1210-5538

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    465-471

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus