Z Vídně na sever. Dvě páteřní železniční tratě České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F18%3AN0000142" target="_blank" >RIV/75032333:_____/18:N0000142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Z Vídně na sever. Dvě páteřní železniční tratě České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Z Vídně na sever s podtitulem Dvě páteřní železniční trati České republiky vznikla jako doprovodný katalog stejnojmenné výstavy. Dvě dráhy, Severní dráha císaře Ferdinanda (KFNB) a Severní státní dráha (NStB), získaly svůj název díky poloze tratí vůči Vídni, která byla současně jejich výchozím bodem. Publikace v první části sleduje obsahem kapitol tematické zaměření celkem třinácti panelů výstavy, jež rozšiřuje o další historické snímky a fotografie více než sta vystavovaných modelů železničních staveb inženýra Vladimíra Londina. Modely prezentují architekturu nejstarší etapy výstavby KFNB a NStB, ale i normálie charakteristické pro rozšiřovanou síť KFNB a doplňovací trať StEG, která koupila NStB v roce 1854. Kapitola 5 je oproti chronologické návaznosti témat zaměřena na strážní domky a počátky sdělovací techniky, které v rámci výstavy prezentoval funkční model košového návěstidla. Katalog druhé části představuje vždy krátkým heslem a fotografiemi současného stavu zajímavé objekty dochované na obou drahách.
Název v anglickém jazyce
From Vienna to the North. Two Mail Railway Lines of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The publication From Vienna to the North, subtitled Two Main Railways of the Czech Republic, was created as an accompanying catalog of the exhibition. Two tracks, the Northern Railway of Emperor Ferdinand (KFNB) and the Northern State Railroad (NStB), gained their name due to the location of their routes to Vienna, which was at the same time their starting point. In the first part, the publication follows the content of the chapters of the thematic focus of a total of thirteen panels of the exhibition, which extends with other historical photographs and photographs of more than a hundred exhibited models of railway engineering by engineer Vladimir Lonin. The models present the architecture of the oldest KFNB and NStB building, as well as the normals characteristic of the expanded KFNB network and the StEG supplementary line purchased by the NStB in 1854. Chapter 5 is, as opposed to the chronological continuity of the themes, focused on guard houses and the origins of the communication technology, presented a functional model of a basket light. The catalog always presents a short passage and photographs of the current state of interesting objects preserved on both tracks in the second part.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-85034-97-4
Počet stran knihy
208
Název nakladatele
Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—