Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Das Eligiusfresko in der Nürnberger Moritzkapelle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F21%3AN0000028" target="_blank" >RIV/75032333:_____/21:N0000028 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/21:10435874

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.umeni-art.cz/cz/issue.aspx" target="_blank" >https://www.umeni-art.cz/cz/issue.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Das Eligiusfresko in der Nürnberger Moritzkapelle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In der am Ende des Zweiten Weltkriegs zerstörten Kapelle St. Moritz in Nürnberg sollen sich nach der bisherigen Forschung Wandgemälde mit Szenen aus der frühen Kindheit des späteren böhmischen Königs Wenzel IV. befinden. Die Konfrontation mit den ikonographischen und hagiographischen Quellen führt aber zur Feststellung, dass hier nicht das Leben des Königssohns Wenzel, sondern die Legende des hl. Eligius dargestellt war. Das Gemälde hat eine erstrangige Bedeutung für die allgemeine Eligius-Ikonographie, denn es handelt sich um ein sehr frühes Beispiel der bildlichen Darstellung dieser Heiligenlegende. Die erste Szene mit der Vision von Eligius’ Mutter stellt sogar das älteste bekannte Beispiel einer solchen Darstellung dar. Das Gemälde ist zugleich ein wichtiges Beweisstück für den von der Forschung bislang nur wenig reflektierten Eligiuskult in Nürnberg.

  • Název v anglickém jazyce

    The Wall Paintings of the Legend of St Eligius in the Nuremberg Chapel of St Moritz

  • Popis výsledku anglicky

    The Nuremberg Chapel of St. Mauritius, destroyed at the end of the Second World War, was supposed to contain wall paintings with scenes from the early childhood of the later Bohemian King Wenceslas IV. However, the confrontation with iconographic and hagiographic sources indicates depiction of St. Eligius' legend rather than the life of the royal son Wenceslas. The painting is thus of primary importance for general iconography of Eligius, as it is a very early example of the saint's legend. The first scene with a vision of Eligius' mother is even the oldest known example of such a depiction. At the same time, painting is an important evidence of the hitherto little-reflected cult of St. Eligius in Nuremberg.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60102 - Archaeology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    298-309, 383

  • Kód UT WoS článku

    999

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999