Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pražské metro. Architektura a památkový potenciál trasy A a II. C

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F21%3AN0000087" target="_blank" >RIV/75032333:_____/21:N0000087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pražské metro. Architektura a památkový potenciál trasy A a II. C

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je druhým dílem minisérie pojednávající o historii, architektuře a památkovém potenciálu pražského metra. Chronologicky navazuje na první zabývající se nejstarším úsekem metra C (Florenc – Kačerov) otevřeným roku 1974. Text se věnuje druhé a třetí etapě výstavby pražského metra završenými roku 1980, kdy dosáhlo 20 km. Jde o první dva úseky trasy A a druhý úsek trasy C. Nová hlubinná linka A procházející historickým středem města byla po architektonické stránce velice přínosná. Trasa II. C propojila centrum města s největším sídlištěm v Praze – Jižním Městem. Příspěvek si klade za cíl zhodnotit metro jako součást architektury sedmdesátých let, včetně jeho začlenění do historického centra a dnešního stavu dochování. Závěrečná kapitola předkládá výběr reprezentativních stanic pro případnou památkovou ochranu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Prague metro: Architecture and heritage potential of the oldest section - route I. C

  • Popis výsledku anglicky

    The study is the second part of a miniseries dealing with the history, architecture, and heritage potential of the Prague metro. Chronologically, it follows up on the first part dealing with the oldest section of metro C opened in 1974. The text deals with the second and third stages of the construction of the Prague metro, completed in 1980. The new deep line A passing through the historic city center was architecturally very beneficial. Route II. C connected the city center with the largest housing estate in Prague, Jižní Město. The article aims to evaluate the metro as part of the architecture of the 1970s, including its incorporation into the historic center and the current state of preservation. The final chapter presents a selection of representative stations for possible heritage protection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy památkové péče

  • ISSN

    1210-5538

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    81

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    310-326

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus