Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75075741%3A_____%2F12%3A%230000173" target="_blank" >RIV/75075741:_____/12:#0000173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lesnického dopravnictví ve sbírkách Muzea lesnictví, myslivosti a rybářství Ohrada v Hluboké nad Vltavou, pobočky Národního zemědělského muzea v Praze
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek má za cíl představit a zhodnotit část podsbírky Lesnictví NZM, týkající se lesnického dopravnictví. Prvními vystavenými exponáty z lesnického dopravnictví byla tabla dokumentující zdolání následků větrného polomu z let 1917 a 1918 v polesí Arnoštov a Křišťanov rychlou výstavbou lesní železnice a pily. Nejvíce se sbírka lesnického dopravnictví rozrostla v 60. až 80. letech 20. století. Po roce 1989 ustal sběr velkých lesnických mechanismů, z důvodů prostorových a finančních. Sbírka je členěna podle odvětví, na dopravu vodní a suchozemskou, ta se dále dělí na dopravu ruční, sáňkování (to zde není podrobně zpracováno, je mu věnován samostatný příspěvek), dopravu gravitační, svoz na vozech pomocí zvířat, po železnici traktory, automobily. Leteckádoprava zatím ve sbírce zastoupena není. Podle charakteru sbírkových předmětů je můžeme členit na dopravní prostředky, jejich části, příslušenství, modely a dvourozměrné předměty ? fotografie, kresby, mapy apod. Lesnické dopravnictví tvo
Název v anglickém jazyce
Forest transport collections in the Museum of Forestry, Game-keeping and Fisheries in Ohrada, Hluboká nad Vltavou, regional branch of the National Museum of Agriculture in Prague
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution is to present and evaluate a part of the NMA Forestry sub-collection concerning forestry and transport. The first exhibits from the forest transport section were showing illustrative boards with pictures documenting the solution of the wind-fallen trees in the forest district of Arnoštov and Křišťanov during 1917 and 1918, where the forest railway and a sawmill were promptly built. The collection of forest transport expanded mostly from the 1960s to the 1980s. In 1989 the collection of big forest machinery was stopped due to space and financial reasons. The collection has two subdivisions: water transport and terrestrial transport. They are further subdivided into hand-operated, sledging (which is not documented in detail here and is referred to in a separate contribution), gravitational transport, animal-pulled carriages, railway tractors, automobiles. The air transport is not represented in the collection today. The character of the collection items can b
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Z historie lesního dopravnictví
ISBN
978-80-86874-41-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-41
Název nakladatele
Národní zemědělské muzeum Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Zvolen
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—