Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F14%3A00000944" target="_blank" >RIV/75081431:_____/14:00000944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities
Popis výsledku v původním jazyce
Stakeholder analysis has become more and more popular during last years. The concept originally created for profit organizations has spread out to other sectors as well as non-profit organizations and tertiary education. This article focuses on the application possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the marketing communication of universities. The first step of the marketing communication strategy represents identification of the target audience. This step corresponds with the first and second step of the Stakeholder Circle Methodology – stakeholder identification and prioritization. This article focuses on the determination of the most important stakeholder groups of public and private universities, their prioritization based on the Stakeholder Circle Methodology and determination of the most urgent stakeholder groups based on the calculation of the Urgency.
Název v anglickém jazyce
Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities
Popis výsledku anglicky
Stakeholder analysis has become more and more popular during last years. The concept originally created for profit organizations has spread out to other sectors as well as non-profit organizations and tertiary education. This article focuses on the application possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the marketing communication of universities. The first step of the marketing communication strategy represents identification of the target audience. This step corresponds with the first and second step of the Stakeholder Circle Methodology – stakeholder identification and prioritization. This article focuses on the determination of the most important stakeholder groups of public and private universities, their prioritization based on the Stakeholder Circle Methodology and determination of the most urgent stakeholder groups based on the calculation of the Urgency.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current Trends in Public Sector Research : proceedings of the 18th international conference
ISBN
9788021066113
ISSN
2336-1239
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
327-334
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Šlapanice
Datum konání akce
16. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—