Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F14%3A00000944" target="_blank" >RIV/75081431:_____/14:00000944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stakeholder analysis has become more and more popular during last years. The concept originally created for profit organizations has spread out to other sectors as well as non-profit organizations and tertiary education. This article focuses on the application possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the marketing communication of universities. The first step of the marketing communication strategy represents identification of the target audience. This step corresponds with the first and second step of the Stakeholder Circle Methodology – stakeholder identification and prioritization. This article focuses on the determination of the most important stakeholder groups of public and private universities, their prioritization based on the Stakeholder Circle Methodology and determination of the most urgent stakeholder groups based on the calculation of the Urgency.

  • Název v anglickém jazyce

    Application Possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the Marketing Communication of Universities

  • Popis výsledku anglicky

    Stakeholder analysis has become more and more popular during last years. The concept originally created for profit organizations has spread out to other sectors as well as non-profit organizations and tertiary education. This article focuses on the application possibilities of the Stakeholder Circle Methodology in the marketing communication of universities. The first step of the marketing communication strategy represents identification of the target audience. This step corresponds with the first and second step of the Stakeholder Circle Methodology – stakeholder identification and prioritization. This article focuses on the determination of the most important stakeholder groups of public and private universities, their prioritization based on the Stakeholder Circle Methodology and determination of the most urgent stakeholder groups based on the calculation of the Urgency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Trends in Public Sector Research : proceedings of the 18th international conference

  • ISBN

    9788021066113

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    327-334

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    16. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku