Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization of infinite series

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F15%3A00000567" target="_blank" >RIV/75081431:_____/15:00000567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Nekonečné rady a ich vizualizácia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Porozumenie pojmu nekonečno, ktorý je jedeným z fundamentálnych pojmov matematiky, predpokladá u každého jedinca značnú mieru kognitívnej vyspelosti. Najmä z tohto dôvodu je vo vyučovacom procese pojem nekonečna zdrojom mnohých prekážok či ťažkostí priosvojovaní si a dôkladnom pochopení rôznych matematických konceptov súvisiacich s týmto pojmom. S nekonečnom v ?explicitnej podobe? sa študenti po prvý krát (najčastejšie už na strednej škole) stretávajú v súvislosti s pojmom nekonečná číselná postupnosťči súčet nekonečného (geometrického) číselného radu. Prax mnohých pedagógov či závery viacerých štúdií poukazujú na viaceré ťažkosti týchto študentov s dôkladným pochopením pojmu súčet nekonečného radu. Jednou z prekážok, ktorej študenti čelia v súvislosti s pojmami konvergencia a súčet nekonečného radu, je podľa nás stotožňenie pojmov nekonečný a neohraničený, o čom svedčia výroky ako ? ... ale keď pripočítam ďalšie a ďalšie číslo, rastie to do nekonečna ... ?.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of infinite series

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding the concept of infinity, which is one of the fundamental concepts of mathematics, assumes significant degree of cognitive maturity of every individual. For this reason is this concept in teaching process source of many obstacles and difficulties. Students meet for the first time with the notion of infinity in ?explicit form? in connection with the concept of convergence of sequences and series. As confirmed by several studies, many practicing teachers or our own experience, the concept ofsum of infinite series belongs in terms of learning process to difficult and problematic ones. In our opinion, one of the obstacles that students face in relation to the concepts of convergence and the sum of the infinite series is confusion of meaningsof terms infinite and unbounded. The contribution states some visual several visual representations of sum of infinite series, which may help students to overcome some difficulties related to the thorough understanding of these concept.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    193-205

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus