Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza inovačních aktivit firem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000672" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza inovačních aktivit firem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola "Analýza inovačních aktivit firem" v odborné kolektivní monografii "Jihočeský kraj v globální ekonomice“ prokázala, že firmy v Jihočeském kraji se neliší od inovátorů v ostatních krajích. Klíčovým problémem zůstává přeměna inovačních vědeckovýzkumných výdajů na inovační výstupy v podobě nových produktů a služeb. Zjistili jsme, že firmy, které získávají informace od mateřské firmy a sledují zpětnou vazbu a informace od svých klientů, tak mají vyšší výdaje na inovační projekty. Testované hypotézy můžeme vyhodnotit následovně: 1) Jihočeský kraj nepatří mezi kraje, kde se firmy častěji rozhodují o inovacích. Mezi všemi kraji České republiky neexistují velké rozdíly. 2) Informační zdroje mají vliv na inovační výdaje. 3) Inovačních strategie (rozšíření trhu, vyšší flexibilita apod.) nemají statisticky významný vliv. Jako důležitější se ukazuje kooperace a zisk údajů o nových technologiích.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Innovation Activities of Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter “Analysis of Innovation Activieties of Enterprises” of the expert collective monograph “The South Bohemian Region in Global Economy” showed that enterprises in the South Bohemian Region do not differ from innovators in other regions. The key problem is still the transition from expenditures on scientific and research innovation to innovation outputs in the form of new products and services. We found out that companies that gain information from their parent company and follow feedback and information from their clients invest more funds in innovation projects. The tested hypotheses can be evaluated as follows: 1) the South Bohemian Region is not one of the regions where enterprises decide on innovations more often. There are no major differences between all of the regions of the Czech Republic. 2) Sources of information influence innovation expenditures. 3) Innovation strategies (market expansion, higher flexibility etc.) have no statistical influence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Jihočeský kraj v globální ekonomice

  • ISBN

    9788086277820

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    67-84

  • Počet stran knihy

    291

  • Název nakladatele

    SETOUTBOOKS.CZ

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly