Analýza inovačních aktivit firem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000672" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza inovačních aktivit firem
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola "Analýza inovačních aktivit firem" v odborné kolektivní monografii "Jihočeský kraj v globální ekonomice“ prokázala, že firmy v Jihočeském kraji se neliší od inovátorů v ostatních krajích. Klíčovým problémem zůstává přeměna inovačních vědeckovýzkumných výdajů na inovační výstupy v podobě nových produktů a služeb. Zjistili jsme, že firmy, které získávají informace od mateřské firmy a sledují zpětnou vazbu a informace od svých klientů, tak mají vyšší výdaje na inovační projekty. Testované hypotézy můžeme vyhodnotit následovně: 1) Jihočeský kraj nepatří mezi kraje, kde se firmy častěji rozhodují o inovacích. Mezi všemi kraji České republiky neexistují velké rozdíly. 2) Informační zdroje mají vliv na inovační výdaje. 3) Inovačních strategie (rozšíření trhu, vyšší flexibilita apod.) nemají statisticky významný vliv. Jako důležitější se ukazuje kooperace a zisk údajů o nových technologiích.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Innovation Activities of Enterprises
Popis výsledku anglicky
The chapter “Analysis of Innovation Activieties of Enterprises” of the expert collective monograph “The South Bohemian Region in Global Economy” showed that enterprises in the South Bohemian Region do not differ from innovators in other regions. The key problem is still the transition from expenditures on scientific and research innovation to innovation outputs in the form of new products and services. We found out that companies that gain information from their parent company and follow feedback and information from their clients invest more funds in innovation projects. The tested hypotheses can be evaluated as follows: 1) the South Bohemian Region is not one of the regions where enterprises decide on innovations more often. There are no major differences between all of the regions of the Czech Republic. 2) Sources of information influence innovation expenditures. 3) Innovation strategies (market expansion, higher flexibility etc.) have no statistical influence.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Jihočeský kraj v globální ekonomice
ISBN
9788086277820
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
67-84
Počet stran knihy
291
Název nakladatele
SETOUTBOOKS.CZ
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—