Patent železniční (1854)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00001039" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00001039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Patent železniční (1854)
Popis výsledku v původním jazyce
Koncesní patent ze srpna 1854 znamenal opětovné zapojení soukromého kapitálu do budování železniční sítě v Rakousku. Ovšem zároveň lze tento patent chápat jako určitý návrat na začátek, neboť první rozsáhlý železniční síť byl vybudován právě díky investicím vídeňského domu Rothschildů.
Název v anglickém jazyce
Railway patent (1854)
Popis výsledku anglicky
The concession of the patent in August 1854 marked the re-engagement of private capital in the construction of the railway network in Austria. However, while this patent can be seen as a return to the beginning, as the first large-scale railway network was built through investment in Vienna House of Rothschild
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyklopedie českých právních dějin V. svazek Pa-Právni
ISBN
9788073806385
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
156-157
Počet stran knihy
934
Název nakladatele
Aleš Čeněk v koedici KEY Publishing
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—