Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of human factor on congestion formation on urban roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001088" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of human factor on congestion formation on urban roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road urban transport and traffic engineering in general are long-term discussed topics. Traffic problems are solved from many aspects, such as transport infrastructure, transport organization, high share of car traffic, a negative impact on air quality, emissions etc. Finally, the problem of traffic congestion on urban roads is also highly topical. With increasing economic development of individual states the numbers of cars are increasing as well - the traffic volumes are increasing at the expense of road capacity. The paper deals with the formation of congestion particularly on urban roads, where the driver reaction time influences the size of congestion as well. In the first part of the paper the issues of traffic flow and congestion formation are theoretically discussed. The second part of the paper outlines in practice an influence of human factor (the driver's Perception - Response Time) on the congestion formation.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of human factor on congestion formation on urban roads

  • Popis výsledku anglicky

    Road urban transport and traffic engineering in general are long-term discussed topics. Traffic problems are solved from many aspects, such as transport infrastructure, transport organization, high share of car traffic, a negative impact on air quality, emissions etc. Finally, the problem of traffic congestion on urban roads is also highly topical. With increasing economic development of individual states the numbers of cars are increasing as well - the traffic volumes are increasing at the expense of road capacity. The paper deals with the formation of congestion particularly on urban roads, where the driver reaction time influences the size of congestion as well. In the first part of the paper the issues of traffic flow and congestion formation are theoretically discussed. The second part of the paper outlines in practice an influence of human factor (the driver's Perception - Response Time) on the congestion formation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Engineering

  • ISBN

  • ISSN

    1877-7058

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    206-210

  • Název nakladatele

    ELSEVIER SCIENCE BV

  • Místo vydání

    AMSTERDAM, NETHERLANDS

  • Místo konání akce

    Vilnius, LITHUANIA

  • Datum konání akce

    4. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku