Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Economic Results of a Company with a Code of Ethics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001243" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Economic Results of a Company with a Code of Ethics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to verify the possibility of a connection between a company’s code of ethics and its economic results using a sample of 607 companies in the Czech Republic. There are two contradictory opinions on the influence of a code of ethics on a company’s economic results, and these opinions incline either towards the positive influence of a code of ethics on business results, or a negative influence, in particular in the short term. However, it is our belief that the presence of a code of ethics has no influence on the economic results of a company (Caha &amp; Vokoun, 2017). The following hypothesis was set and subsequently confirmed: The presence of a code of ethics has no influence on the economic results of a company. The statistical tests performed on the basis of the results of the questionnaire survey showed that the presence or absence of a code of ethics has no demonstrable influence on the economic results of a company, irrespective of its size.

  • Název v anglickém jazyce

    The Economic Results of a Company with a Code of Ethics

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to verify the possibility of a connection between a company’s code of ethics and its economic results using a sample of 607 companies in the Czech Republic. There are two contradictory opinions on the influence of a code of ethics on a company’s economic results, and these opinions incline either towards the positive influence of a code of ethics on business results, or a negative influence, in particular in the short term. However, it is our belief that the presence of a code of ethics has no influence on the economic results of a company (Caha &amp; Vokoun, 2017). The following hypothesis was set and subsequently confirmed: The presence of a code of ethics has no influence on the economic results of a company. The statistical tests performed on the basis of the results of the questionnaire survey showed that the presence or absence of a code of ethics has no demonstrable influence on the economic results of a company, irrespective of its size.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management, and Global Growth

  • ISBN

    9780986041990

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    519-525

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    8. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000443640500048