ABSENCE ETICKÉHO KODEXU V PODNICÍCH V ČESKÉ REPUBLICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00002028" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00002028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.academia.edu/41747580/ABSENCE_OF_A_CODE_OF_ETHICS_IN_COMPANIES_IN_THE_CZECH_REPUBLIC_ABSENCE_ETICK%C3%89HO_KODEXU_V_PODNIC%C3%8DCH_V_%C4%8CESK%C3%89_REPUBLICE?auto=download" target="_blank" >https://www.academia.edu/41747580/ABSENCE_OF_A_CODE_OF_ETHICS_IN_COMPANIES_IN_THE_CZECH_REPUBLIC_ABSENCE_ETICK%C3%89HO_KODEXU_V_PODNIC%C3%8DCH_V_%C4%8CESK%C3%89_REPUBLICE?auto=download</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ABSENCE ETICKÉHO KODEXU V PODNICÍCH V ČESKÉ REPUBLICE
Popis výsledku v původním jazyce
Etický kodex je možno považovat za základní kámen etického řízení organizace. Výskyt etického kodexu sám o sobě sice nezaručuje etické řízení v podniku, nicméně je jedním z jeho důležitých předpokladů. Příspěvek se zabývá absencí etického kodexu v podnicích v České republice. Základním cílem příspěvku je ověřit hypotézu, zda je podíl podniků, které etický kodex nemají, avšak tento nástroj postrádá, statisticky významně větší než 10 %. Kvantitativní dotazníkové šetření jsme realizovali na vzorku 607 českých podniků. Hypotézu jsme testovali pro jednotlivé velikosti podniků samostatně. Došli jsme k zjištění, že u skupin mikropodniků, středních podniků a velkých podniků je mezi podniky, které etický kodex nemají, avšak jej postrádají, statisticky významně větší než 10 %. Ve skupině malých podniků se tato hypotéza jen velmi těsně neprokázala.
Název v anglickém jazyce
ABSENCE OF A CODE OF ETHICS IN COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
A code of ethics can be considered as the cornerstone of company’s ethical management. Although the existence of the code of ethics itself does not in guarantee ethical management in such company, it is one of its important prerequisites. The paper deals with the absence of a code of ethics in companies in the Czech Republic and its primary objective is to verify the hypothesis of whether the proportion of companies that do not have a code of ethics but would like to apply it is statistically significantly larger than 10%. A quantitative questionnaire survey was carried out on a sample of 607 Czech companies. We tested the hypothesis individually for individual company sizes. The result was that for micro, medium and large companies that do not have a code of ethics the proportion is statistically significantly than 10%. The hypothesis was not only narrowly confirmed for small companies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mladá veda
ISSN
1339-3189
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—