Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Influences Guests’ Total Evaluation of Five-Star Hotels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001321" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Influences Guests’ Total Evaluation of Five-Star Hotels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with question what influences guests’ total evaluation in five-star hotels. The aim of this paper is to find out whether there are some differences in guests’ reviews, if we compare: (1) guests on leisure trip and guests on business trip (i.e. purpose of the trip is studied), (2) guests who are solo traveller, then who travel in group or who travel in couple (i.e. kind of participants is studied) and (3) guests who stayed different number of nights in the hotel (i.e. length of guests’ stay is studied). For purposes of this paper, a database based on guests’ online hotel reviews on Booking.com was created: reviews given to chosen five-star hotels in Berlin (Germany) between May 2016 and November 2016 were analysed. The findings indicate guests’ evaluation depends only on the purpose of their trip whereas this evaluation depends neither on kind of participants nor on length of guests’ stay.

  • Název v anglickém jazyce

    What Influences Guests’ Total Evaluation of Five-Star Hotels

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with question what influences guests’ total evaluation in five-star hotels. The aim of this paper is to find out whether there are some differences in guests’ reviews, if we compare: (1) guests on leisure trip and guests on business trip (i.e. purpose of the trip is studied), (2) guests who are solo traveller, then who travel in group or who travel in couple (i.e. kind of participants is studied) and (3) guests who stayed different number of nights in the hotel (i.e. length of guests’ stay is studied). For purposes of this paper, a database based on guests’ online hotel reviews on Booking.com was created: reviews given to chosen five-star hotels in Berlin (Germany) between May 2016 and November 2016 were analysed. The findings indicate guests’ evaluation depends only on the purpose of their trip whereas this evaluation depends neither on kind of participants nor on length of guests’ stay.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education Excellence and Innovation Management trough Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth; Proceedings of the 29th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    9780986041976

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    2533-2545

  • Název nakladatele

    Internationa Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Vienna, Austria

  • Místo konání akce

    Vienna, Austria

  • Datum konání akce

    3. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000410252702005