Application of the methodology related to the emission standard to specific railway line in comparison with parallel road transport: A case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F18%3A00001390" target="_blank" >RIV/75081431:_____/18:00001390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of the methodology related to the emission standard to specific railway line in comparison with parallel road transport: A case study
Popis výsledku v původním jazyce
At present, the impact of transport on the environment constitutes a serious problem. This mainly concerns energy consumption and production of greenhouse gases (GHG) that via their participation in greenhouse effect intensification contribute to global warming. Inthis paper, the calculations provided by the EN 16258: 2012 methodology will be applied to two modes of transport: railway and road transport. Subsequently, the methodology will be applied to a case study of a selected nonelectrified railway line in comparison with parallel road transport. In particular, energy consumption and production of greenhouse gases will be monitored depending on traveling the distance between selected cities in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Application of the methodology related to the emission standard to specific railway line in comparison with parallel road transport: A case study
Popis výsledku anglicky
At present, the impact of transport on the environment constitutes a serious problem. This mainly concerns energy consumption and production of greenhouse gases (GHG) that via their participation in greenhouse effect intensification contribute to global warming. Inthis paper, the calculations provided by the EN 16258: 2012 methodology will be applied to two modes of transport: railway and road transport. Subsequently, the methodology will be applied to a case study of a selected nonelectrified railway line in comparison with parallel road transport. In particular, energy consumption and production of greenhouse gases will be monitored depending on traveling the distance between selected cities in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22st International Scientific Conference Transport Means 2018
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Parc d'Activités de Courtabœuf, France
Místo konání akce
Bojnice; Slovakia
Datum konání akce
11. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—