Limits of environmentally Friendly Transport.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F09%3A%230000010" target="_blank" >RIV/61858307:_____/09:#0000010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Limits of environmentally Friendly Transport.
Popis výsledku v původním jazyce
For railway transport to be more environmentally friendly than road transport it is necessary to reach more than the minimum occupancy and load in passenger trafficking and in freight trafficking respectively. It is not of great use to compare average values, e.g., of consumption of energy and emissions of elements of greenhouse gases; a better option is to compare the consumption of fuel per passenger and the same in the case of emissions. When comparing two vehicles of the same or comparable modes oftransport (buses, railway units) in local and regional passenger traffic we can describe, with an acceptable simplification, the point of intersection of two lines of both consumption and emissions.
Název v anglickém jazyce
Limits of environmentally Friendly Transport.
Popis výsledku anglicky
For railway transport to be more environmentally friendly than road transport it is necessary to reach more than the minimum occupancy and load in passenger trafficking and in freight trafficking respectively. It is not of great use to compare average values, e.g., of consumption of energy and emissions of elements of greenhouse gases; a better option is to compare the consumption of fuel per passenger and the same in the case of emissions. When comparing two vehicles of the same or comparable modes oftransport (buses, railway units) in local and regional passenger traffic we can describe, with an acceptable simplification, the point of intersection of two lines of both consumption and emissions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Komparace místní a regionální železniční a silniční dopravy z hlediska působení na životní prostředí a snižování energetické náročnosti a možnosti financování z veřejných prostředků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transposition of Transport Scieneces,
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—