Comparative analysis in terms of environmental impact assessment between railway and road passenger transport operation: A case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001648" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative analysis in terms of environmental impact assessment between railway and road passenger transport operation: A case study
Popis výsledku v původním jazyce
These days, the environmental impact of transport is one of the crucial issues in terms of transport means operation. The research study presents the calculation procedures as well as relevant comparison of GHG (so-called greenhouse gases) production between two selected transport modes. EN 16258:2012 as the European Standard was implemented to specify the emission intensity values. This standard is considered to be a fully-fledged part of European policy to struggle against transport emission productions. Results achieved emphasize the final environmental impact values of transport operation expressed by means of emission intensity units to a number of carried passengers. Thus, individual calculation values by the EN 16258:2012 standard are compared between two transport modes, specifically railway and road passenger transport.
Název v anglickém jazyce
Comparative analysis in terms of environmental impact assessment between railway and road passenger transport operation: A case study
Popis výsledku anglicky
These days, the environmental impact of transport is one of the crucial issues in terms of transport means operation. The research study presents the calculation procedures as well as relevant comparison of GHG (so-called greenhouse gases) production between two selected transport modes. EN 16258:2012 as the European Standard was implemented to specify the emission intensity values. This standard is considered to be a fully-fledged part of European policy to struggle against transport emission productions. Results achieved emphasize the final environmental impact values of transport operation expressed by means of emission intensity units to a number of carried passengers. Thus, individual calculation values by the EN 16258:2012 standard are compared between two transport modes, specifically railway and road passenger transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means - Proceedings of the International Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1330-1334
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Hotel GabijaPalanga; Lithuania
Datum konání akce
2. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—