Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental impacts of introducing lng as alternative fuel for urban buses – case study in Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00002065" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00002065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=4&SID=F4Y9Hhxu6pqbgffilXE&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=4&SID=F4Y9Hhxu6pqbgffilXE&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental impacts of introducing lng as alternative fuel for urban buses – case study in Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to assess the possibility of decreasing the chosen environmental indicators like energy consumption, greenhouse gas (GHG) production and other exhaust pollutants in the selected region in Slovakia by introducing Liquefied Natural Gas (LNG) buses into bus transport. The assessment is carried out by comparing the consumption and emissions of current buses (EURO 2) in real operation, with potential buses (EURO 6) and with pilot LNG buses testing on the same lines. Comparison took place under the same conditions over the same period. The study measures the energy consumption and GHG production per bus. The research paper also compares two methodologies of calculation. The first calculation is according to the European Standard EN 16258: 2012 which specifies the general methodology for evaluation and declaration of energy consumption and GHG emissions (all services - cargo, passengers or both). The second calculation is according to the Handbook of Emission Factors for Road Transport (HBEFA). The results of the calculation are compared by both methods, and the most suitable version of the bus in terms of GHG emissions is proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental impacts of introducing lng as alternative fuel for urban buses – case study in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to assess the possibility of decreasing the chosen environmental indicators like energy consumption, greenhouse gas (GHG) production and other exhaust pollutants in the selected region in Slovakia by introducing Liquefied Natural Gas (LNG) buses into bus transport. The assessment is carried out by comparing the consumption and emissions of current buses (EURO 2) in real operation, with potential buses (EURO 6) and with pilot LNG buses testing on the same lines. Comparison took place under the same conditions over the same period. The study measures the energy consumption and GHG production per bus. The research paper also compares two methodologies of calculation. The first calculation is according to the European Standard EN 16258: 2012 which specifies the general methodology for evaluation and declaration of energy consumption and GHG emissions (all services - cargo, passengers or both). The second calculation is according to the Handbook of Emission Factors for Road Transport (HBEFA). The results of the calculation are compared by both methods, and the most suitable version of the bus in terms of GHG emissions is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet – Traffic&Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    837-847

  • Kód UT WoS článku

    000610240700008

  • EID výsledku v databázi Scopus