Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of cluster analysis in marketing communications in small and medium-sized enterprises: An empirical study in the Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001458" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001458 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25510/19:39915619 RIV/70883521:28130/19:63523523

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/11/8/2302/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/11/8/2302/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11082302" target="_blank" >10.3390/su11082302</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of cluster analysis in marketing communications in small and medium-sized enterprises: An empirical study in the Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creating an effective marketing strategy according to current trends is a key process needed to achieve sustainable growth that can result in attracting a great number of existing as well as potential customers. Moreover, an enterprise's success is affected by the aforementioned process. The aim of the paper is to determine the clusters of small and medium-sized enterprises operating in the Slovak Republic and the use of marketing communication tools in the future. The research into marketing communications and customer relationship management (CRM) building in companies was carried out in Slovakia in the years 2017 and 2018. In total, 1,009 small and medium-sized enterprises from Slovakia participated in the research. Following a K-means clustering algorithm, three clusters were determined. Descriptive statistics, cluster analysis using K-means clustering, and an analysis of variance (ANOVA) were used to identify no statistically significant difference in terms of the size of enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of cluster analysis in marketing communications in small and medium-sized enterprises: An empirical study in the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Creating an effective marketing strategy according to current trends is a key process needed to achieve sustainable growth that can result in attracting a great number of existing as well as potential customers. Moreover, an enterprise's success is affected by the aforementioned process. The aim of the paper is to determine the clusters of small and medium-sized enterprises operating in the Slovak Republic and the use of marketing communication tools in the future. The research into marketing communications and customer relationship management (CRM) building in companies was carried out in Slovakia in the years 2017 and 2018. In total, 1,009 small and medium-sized enterprises from Slovakia participated in the research. Following a K-means clustering algorithm, three clusters were determined. Descriptive statistics, cluster analysis using K-means clustering, and an analysis of variance (ANOVA) were used to identify no statistically significant difference in terms of the size of enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000467752200115

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85066298340