Marketing Communication Mix Differences on B2B and B2C Markets
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002633" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Communication Mix Differences on B2B and B2C Markets
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with marketing communication in business practice of small and medium-sized enterprises (SMEs) with regard to the business-to-business (B2B) and business-to-customer (B2C) differences. Presented research was focused on the SMEs from Moravian-Silesia region. For purpose of collecting data, 187 enterprises filled a questionnaire. The statistics used in this research included frequency, percentage, and chi-square test. The data was analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The research analysis disclosed that there is space for improvement in use of marketing communication tools among the sampled companies.
Název v anglickém jazyce
Marketing Communication Mix Differences on B2B and B2C Markets
Popis výsledku anglicky
This paper deals with marketing communication in business practice of small and medium-sized enterprises (SMEs) with regard to the business-to-business (B2B) and business-to-customer (B2C) differences. Presented research was focused on the SMEs from Moravian-Silesia region. For purpose of collecting data, 187 enterprises filled a questionnaire. The statistics used in this research included frequency, percentage, and chi-square test. The data was analysed by Statistical Package for the Social Sciences software. The research analysis disclosed that there is space for improvement in use of marketing communication tools among the sampled companies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-339-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tomáš Baťa University in Zlín
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
24. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—