Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001504" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009" target="_blank" >10.1051/matecconf/201925206009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web Conference

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences - Web of Conferences

  • Místo vydání

    Parc d'Activités de Courtabœuf, France

  • Místo konání akce

    Kazimierz Dolny, Poland

  • Datum konání akce

    22. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000467983800084