Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001504" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001504 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201925206009" target="_blank" >10.1051/matecconf/201925206009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.
Název v anglickém jazyce
Vehicle fuel consumption prediction based on the data record obtained from an engine control unit
Popis výsledku anglicky
Vehicle fuel consumption is one of the most important operational characteristics of road vehicles. The fuel consumption can be determined by different methods under laboratory conditions or by carrying out drive tests. One of the possibilities to quantify a way of vehicle driving is to analyse the selected parameters of the fuel mixture electronic control system. The objective of the paper is to predict fuel consumption via parameters of throttle position and engine speed. The measurement was carried out in the laboratory of the Department of Road and Urban Transport by using a MAHA roller dynamometer. The result is an estimation of accuracy of such fuel consumption determination and its possible utilisation for a system of assessing the vehicle driving style of drivers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web Conference
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences - Web of Conferences
Místo vydání
Parc d'Activités de Courtabœuf, France
Místo konání akce
Kazimierz Dolny, Poland
Datum konání akce
22. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467983800084