Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001593" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to assess the territorial development in terms of the public rail transport in the conditions of the Czech Republic or, more precisely, in the south of Bohemia. The capacity utilisation of the railway line No. 190 in the direction from Ceske Budejovice to the target station of Strakonice is analysed and the suitable deployment of the set of wagons intended to be used in providing the basic transport services in the low-populated areas is evaluated. The paper is concerned with the current situation in utilising the capacities on the railway line No. 190 with respect to the future utilisation of the railway links that will be affected by economic factors in the form of the reduced fare for students and pensioners. To this end, the mathematical and statistical methods which will pre-define the suitability of the choice of capacities of the set of wagons in providing basic transport services will be applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Economic and Political Factors on the Public Rail Transport

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to assess the territorial development in terms of the public rail transport in the conditions of the Czech Republic or, more precisely, in the south of Bohemia. The capacity utilisation of the railway line No. 190 in the direction from Ceske Budejovice to the target station of Strakonice is analysed and the suitable deployment of the set of wagons intended to be used in providing the basic transport services in the low-populated areas is evaluated. The paper is concerned with the current situation in utilising the capacities on the railway line No. 190 with respect to the future utilisation of the railway links that will be affected by economic factors in the form of the reduced fare for students and pensioners. To this end, the mathematical and statistical methods which will pre-define the suitability of the choice of capacities of the set of wagons in providing basic transport services will be applied.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications - Scientific Letters of the University of Zilina

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

    2585-7878

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85066981838