Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Direction of the Corporate Culture in Slovak and German Transport Companies from a Top Managers' Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001701" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pp.bme.hu/tr/article/view/11166" target="_blank" >https://pp.bme.hu/tr/article/view/11166</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3311/PPtr.11166" target="_blank" >10.3311/PPtr.11166</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Direction of the Corporate Culture in Slovak and German Transport Companies from a Top Managers' Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the paper is to compare the level of corporate culture in Slovakia and Germany. Top managers of large transport companies were asked to participate in our research. Following the analysis, hierarchy corporate culture, with dominant features such as keeping within rules, regulations, was preferred in Slovak companies. Top Slovak managers asked for following this trend in the future. Clan corporate culture was the most used at present time as well as most preferred in following 5 years in Germany. Top German managers focused on employee's needs and employee's development. Our recom¬mendation for top German managers is to remain in this trend. For top Slovak managers we propose to change their percep¬tion and to consider employees as a key factor. Employees are owners of new creative ideas through which enterprises can build their competitive advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    Direction of the Corporate Culture in Slovak and German Transport Companies from a Top Managers' Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the paper is to compare the level of corporate culture in Slovakia and Germany. Top managers of large transport companies were asked to participate in our research. Following the analysis, hierarchy corporate culture, with dominant features such as keeping within rules, regulations, was preferred in Slovak companies. Top Slovak managers asked for following this trend in the future. Clan corporate culture was the most used at present time as well as most preferred in following 5 years in Germany. Top German managers focused on employee's needs and employee's development. Our recom¬mendation for top German managers is to remain in this trend. For top Slovak managers we propose to change their percep¬tion and to consider employees as a key factor. Employees are owners of new creative ideas through which enterprises can build their competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Periodica Polytechnica Transportation Engineering

  • ISSN

    0303-7800

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    213-219

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069570370