Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of indoor air quality in university classrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001851" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=D4APZzmak3s6mYxbR3d&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=D4APZzmak3s6mYxbR3d&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of indoor air quality in university classrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of indoor air quality in university classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution describes the subjective assessment process of indoor environmental conditions in university classrooms. The university campus consisting of several buildings is situated on the outskirts of the town of České Budějovice (South Bohemia, Czech Republic). A high level of indoor environment quality (IEQ) is a key factor to achieve healthy environments in buildings. Suitable indoor air quality is more important in schools and universities (no-industrial civic amenities) than in many other buildings. Indoor air quality in the university environment affects learning processes, concentration, and productivity of students. It also could affect the health of students and teachers in long- term. Students are at greater risk because of the hours spent in educational facilities. The evaluation of the subjective assessment of the quality of the indoor environment at university classrooms is described within the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20100 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences, 279 (2019): 10th International Scientific Conference Building Defects (Building Defects 2018)

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Francie

  • Místo konání akce

    30 11 2018

  • Datum konání akce

    29. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000570802100048