Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METHODOLOGY FOR OPTIMISING THE HULL SHAPE OF A VESSEL WITH RESTRICTED DRAFT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F21%3A00002064" target="_blank" >RIV/75081431:_____/21:00002064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=F4Y9Hhxu6pqbgffilXE&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=F4Y9Hhxu6pqbgffilXE&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    METHODOLOGY FOR OPTIMISING THE HULL SHAPE OF A VESSEL WITH RESTRICTED DRAFT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing transport volumes on Europe's inland waterways is a major reason for improving the quality and reliability of internationally important waterways. Continued navigation restrictions due to restricted draft (draught) led to the search for new design solutions. Such solutions enable navigation even under critical navigation conditions. Restricted draft is one of the most important limitations that hinder navigation, especially in the summer. The main objective of the construction of an inland vessel is to obtain a shape that will achieve optimum performance with as little resistance as possible. A shape that will be able to navigate at a limited depth. Presently, there is no clearly defined methodology as a procedure for optimising the hull. When solving theoretical problems of shipbuilding character and ship calculations, it is necessary to consider the basic theory of the ship with special regard to the latest methodological procedures of related scientific disciplines. This paper presents a methodology that considers all the basic aspects of optimisation tasks in ship design and construction.

  • Název v anglickém jazyce

    METHODOLOGY FOR OPTIMISING THE HULL SHAPE OF A VESSEL WITH RESTRICTED DRAFT

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing transport volumes on Europe's inland waterways is a major reason for improving the quality and reliability of internationally important waterways. Continued navigation restrictions due to restricted draft (draught) led to the search for new design solutions. Such solutions enable navigation even under critical navigation conditions. Restricted draft is one of the most important limitations that hinder navigation, especially in the summer. The main objective of the construction of an inland vessel is to obtain a shape that will achieve optimum performance with as little resistance as possible. A shape that will be able to navigate at a limited depth. Presently, there is no clearly defined methodology as a procedure for optimising the hull. When solving theoretical problems of shipbuilding character and ship calculations, it is necessary to consider the basic theory of the ship with special regard to the latest methodological procedures of related scientific disciplines. This paper presents a methodology that considers all the basic aspects of optimisation tasks in ship design and construction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej

  • ISSN

    0209-3324

  • e-ISSN

    2450-1549

  • Svazek periodika

    110

  • Číslo periodika v rámci svazku

    nečíslováno

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    59-71

  • Kód UT WoS článku

    000600047300005

  • EID výsledku v databázi Scopus